Tutorial Nasi Goreng Sardin - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, December 19, 2016

Tutorial Nasi Goreng Sardin

Assalammualaikum..
Hye semua..

Jom tengok tutorial memasak nasi goreng..
Semalam Sha da share macam mana buat sambal sardin kan..
So hari ini kita sambung dengan nasi goreng pula..

Tutorial Nasi Goreng Sardin
Bahan-bahannya.
Nasi
Telur hancur
Sambal sardin

Tutorial Nasi Goreng Sardin
Cara Memasak 
1. Masukkan sambal sardin ke dalam kuali setelah kuali panas..
2. Kemudian masukkan telur hancur dan kacau rata..
3. Masukkan nasi yang telah dileraikan tadi dan kacau hingga sekata.. Rasa dulu nasi tu, kalau perlu tambahkan garam sedikit.
4. Nasi goreng dah siap..
(Tips : kalau anda nak tambah sayur pun boleh je.. tak ada masalah ikut selera anda)

Tutorial Nasi Goreng Sardin
Nasi goreng yang dah siap..
No 1 tu tanpa kicap.. No 2 tu Sha bubuh kicap.. Amani request.. hehehe..

20 comments:

  1. yeahhh blh cuba ni kak... resepi org2 bujang..hihii

    ReplyDelete
  2. boleh cuba ni resepi baru hehe..

    ReplyDelete
  3. salam..yaya singgh n folw sini #520
    selamat bkenalan ^_^

    ReplyDelete
  4. sedapnya kak sha. terliur dah ni. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. buat busyra.. buat.. supaya tak terliur..

      Delete
  5. sedap sangat..yang berkicap tue nampak mengodaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. yang kicap tu menggoda sebab warna diakan MV..

      Delete
  6. menu untuk pagi esok la yg ni :) thx kak sha :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..