Wednesday, April 7, 2021

Drama Jepun | Nishiogikubo Mitsuboshi Youshudou (2021)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah 3 sahabat yang bertemu dan saling berkerjasama di sebuah bar.. Selain menghidangkan minuman keras, bar ini ada satu keisitimewaan yang tak ada di tempat lain.. Kepelbagaian makanan dalam tin yang dijadikan gandingan bagi setiap minuman keras.. Nakauchi merupakan tukang masak yang kehilangan deria rasa akibat tertekan namun kembali dapat deria rasanya bila berkerja di bar tersebut.. Amamiya pula merupakan lelaki yang tak punya impian manakala Kobayashi pula kehilangan idea untuk menulis.. Selain mereka bertiga yang bermasalah, pengunjung yang datang ke bar tersebut juga menghadapi masalah dan mereka bertiga membantu menyelesaikan masalah pelanggan mereka.. Kisah kehidupan manusia yang ada pasang surutnya sama seperti apa yang kita makan dan minum.. 

Drama: Nishiogikubo Mitsuboshi Youshudou
Also Known As: Nishiogikubo Mitsuboshi Western Liquor Hall, Nishi Ogikubo Mitsuboshi Yoshudou, Three Star Bar in Nishi Ogikubo
Screenwriter: Toda Akihiro
Director: Murao Yoshiaki
Genres: Food, Life, Drama
Country: Japan
Episodes: 6
Aired: Feb 11, 2021 - Mar 18, 2021
Aired On: Friday
Original Network: MBS
Duration: 30 min.
The small Three Star Bar is located in Tokyo’s Nishi Ogikubo neighbourhood. Its clientele drops in to get a respite from their varied problems. 
On-hand you will find the handsome bartender Amamiya, the quiet cook Nakauchi and bar-owner Kobayashi. Each man has a complicated past. (Source: AsianWiki)
~ Adapted from the manga series "Nishiogikubo Mitsuboshi Youshudou" by Asai Sai. ~

4 comments:

  1. mesti banyak konflik yang berlaku dalam cerita ni.

    ReplyDelete
  2. handsome memasing. Kalau macam ni hari2 pun nak ada masalah hahaha

    ReplyDelete
  3. this kind of genre all boys! is my kind of genre hehe

    ReplyDelete
  4. patut laa rasa mcm familiar... rupanya adaptasi dr manga ;-)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »