Thursday, April 22, 2021

Temujanji Pertama - Impant #2

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Ini temujanji pertama Sha lepas tukar implant baru.. Sha buat proses Buang dan Pasang Implanon pada Oktober 2020.. Implant pertama Sha pakai pada September 2017.. Boleh baca di entry Implant aka Nexplanon - Pemasangan.. Tempoh pemakaian implant ini adalah 3 tahun.. Ini implant kedua yang Sha pakai.. Alhamdulillah setakat hari ini tak ada apa-apa perubahan atau kesan yang luar biasa.. Cuma lenguh tangan masa lepas tukar implant je.. Sekarang dah okay.. hehehe..

Jumpa doktor, doktor tanya keadaan semasa dan tetapkan temujanji 6 bulan kemudian serta temu janji untuk pemeriksaan keseluruhan.. Yang ini kena buat lepas Ramadan sebab puasanya bermula tengah malam.. Hehehe.. Beginilah rutin untuk pemakai Implant perancang.. semasa temujanji banyaklah soalan yang akan ditanya doktor, perubahan fizikal dan dalaman, kesihatan dan lain-lain.. Bergantung pada doktor yang ditemui..

Darah yang diambil setiap 6 bulan untuk memastikan semua ok..

11 comments:

  1. Baca post lama kak sha, seramnyaaa part cucuk tuuu hehehehe. #Teamtakutjarum!
    Semoga dipermudahkan segala urusan kak sha dan keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun seram juga.. hehehe.. buat-buat berani je..

      Delete
  2. semoga semuanya berjalan lancar

    ReplyDelete
  3. huhu.. seramnya buat implanon... akak x ambik apa² perancang pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa nak pasang pertama kali tu memang seram.. hehehe

      Delete
  4. Seramnyaaa. Doc suggest ambil depo. Cucuk dr ambil pil

    ReplyDelete
  5. x semua pompuan leh amek implant nih., mcm2 allergic lahh., huhuhu

    ReplyDelete
  6. implant ni mmg ikut antibody org kan.. tak semua org sesuai

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »