Tuesday, May 11, 2021

Drama Jepun | Kimi to Sekai ga Owaru Hi ni: Season 1 (2021)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Sakit hati betul tengok drama ini.. Masa pendemik yang lebih menakutkan bukannya zombie tapi manusia gila yang melakukan eksprimen dan menjahanamkan kemanusiaan.. Hibiki terperangkap di dalam terowong selama 3 hari dan bila dia keluar dunia telah berakhir.. Tak sangka dimana-mana mayat hidup mula berkeliaran dan mereka sangat tertarik dengan bau darah serta bunyi.. Hibiki mencari teman wanitanya seorang doktor yang hilang tanpa dikesan.. semasa pencarian, Hibiki menemukan beberapa orang yang terselamat dari zombie dan mula bergerak bersama mereka.. 

Drama ini menarik sebab jalan cerita dia walaupun ada percintaan namun lebih pada kelansungan hidup dan sikap manusia yang terpaksa memilih untuk terus hidup atau dibunuh.. Disamping tu juga drama ini memaparkan kegilaan seorang penyelidik yang sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan hasil yang diingini walaupun dengan memanipulasi perasaan manusia lain.. Hibiki tak menyangka yang emaknya masih hidup dan dijadikan bahan eksperimen doktor gila.. Malah teman wanita Hibiki turut menjadi subjek eksperimen..

Bersambung season 2..

Drama: Kimi to Sekai ga Owaru Hi ni: Season 1
Also Known As: With You on the Day the World Ends Season 1, On the Day You and the World Ends Season 1, Love You as the World Ends Season 1
Screenwriter: Ikeda Natsuko
Director: Sugawara Shintaro, Kubota Mitsuru
Genres: Action, Suspense, Mystery, Horror, Romance, Drama
Country: Japan
Episodes: 10
Aired: Jan 17, 2021 - Mar 21, 2021
Aired On: Sunday
Original Network: NTV
Duration: 55 min.
Mamiya Hibiki is a sincere young man with a bright personality. He works as a car mechanic and lives with his girlfriend  Ogasawara Kurumi. They have dated since they were high school students. Hibiki makes a plan to propose to Kurumi. On the day he will propose to his girlfriend, he slides off a tunnel and becomes trapped. 4 days later, he is able to escape, but he faces a different world. There are no people outside, the traffic system is destroyed, and there are bloodstains on the streets. What happened to the world? Hibiki tries to find Kurumi.
(Source: AsianWiki)

2 comments:

  1. Tengok cerita macam ni berdebar debar bila seseorang tu survive untuk hidup. Macam cliche jugak ceritanya sebab angkara penyelidik punca segalanya yang terjadi.

    ReplyDelete
  2. Allahu..... mmg sakit hati betul la klu storyline dia mcm ni urgghhhh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »