Monday, May 31, 2021

Drama Korea | Taxi Driver (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini memang ohsem gilalah.. Pemandu teksi deluxe yang memberikan perkhidmatan membalas dendam buat mereka yang teraniaya.. Naik teksi dan luahkan perasaan tak berdaya, dibuli dan marah, kemudian pilihlah sama ada nak balas dendam ataupun tidak..

Paling tak menahan kelakarnya antara semua episod ini ialah kes scammer tu.. Bila salah seorang dari ahli kumpulan teksi deluxe tu di scam penjenayah dan kehilangan duit.. Bila pergi balai tengok banyak lagi orang yang kena scam.. Sudahnya diorang berpakat untuk kenakan scammer tu pula.. Dalam pada melaksanakan kerja mereka, sempat lagi penjenayah tu tangkap leleh dengan salah seorang dari mereka.. Kesian gila kat Madam Lee tu.. Hahaha.. Cinta yang tak berbalas. Mr Wang punyalah manis berkata-kata, sampai tangkap leleh Madam Lee.. Tulah tipu orang lagi, kan dah kena tipu dengan Mr Wang.. Baru ada akai..

Dua episod akhir tu paling dinanti-nantikan sebab episod ini membongkar penjenayah sebenar untuk dua kes pembunuhan yang berlaku.. Tapi kesian gilalah bila yang tak bersalah kena hukum 20 tahun, sebab nak tutup kes punya pasal.... Dipaksa mengaku bersalah sebab nak redakan keadaan.. Walhal pembunuhnya orang lain.. Bila diorang kenakan pembunuh sebenar memang sweet gilalah.. Akhirnya mangsa tu dapat juga keadilan.. Yeah!! Ending yang sweet..

Drama: Taxi Driver
Also Known As: Model Taxi, Red Cage, Exemplary Taxi, Deluxe Taxi, Mobeomtaxi, Mobeomtaeksi
Screenwriter: Oh Sang Ho, Lee Ji Hyun
Director: Park Joon Woo
Genres: Action, Suspense, Thriller, Mystery, Crime, Drama
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Apr 9, 2021 - May 29, 2021
Aired On: Friday, Saturday
Original Network: SBS
Duration: 1 hr. 5 min.
Do Gi has lived more honestly than anyone else as an officer in the Special Forces. Yet, when a serial killer murders his mother, he spends his days in agony. While feeling wronged and broken, Do Gi meets Jang Sung Chul, who recruits Do Gi to work for his company, Rainbow Taxi. Far from an ordinary taxi service, Rainbow Taxi is a secret organization that avenges victims whom the law didn’t protect. Here, Do Gi becomes a star driver who delivers satisfying revenge. Meanwhile, Ha Na is a prosecutor who investigates Rainbow Taxi. She is furious with their lawless behavior, but at the same time, she feels confused to see them solve cases that the law cannot. Between those who believe that revenge embodies true justice and those who pursue the outlaws, Do Gi seeks what justice truly means.
(Source: Viki)
Adapted from the webtoon "The Deluxe Taxi" by Carlos and Keukeu Jae Jin

4 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »