Tuesday, May 11, 2021

Shopee | Aneka Kimchi: Pa Kimchi, Buchu Kimchi & Oi Kimchi

Assalamualaikum..
Hyr semua..

Disebabkan seller kegemaran Sha menghentikan seketika pembuatan kimchi, makanya Sha cuba-cubalah mencari di Shopee.. Manalah tahu ada yang menarik.. Hahaha.. Kebetulan pula dua dari tiga kimchi ini memang sha teringin nak rasa.. Jumpa kedai yang jual kimchi halal, makanya membelilah kita walaupun tak pasti boleh sampai ke tak sebelum raya.. Eh.. Bagus penjualnya.. Sha beli 06.05.2021, penjual pos pada 07.05.2021 dan Sha selamat terima pada 10.05.2021.. hehehe.. Teruja okay.. Terus buka dan bubuh dalam bekas lain sebab kimchi ini datang dalam plastik.. Pada Sha pembelian kimchi ini memang berbaloilah.. Boleh beli lagi..

Update: Sha beli kimchi ini di SINI..

Oi Kimchi: Cucumber - RM14.90 (300g)
Sedap.. Rangup timunnya.. Memang layanlah makan macam tu je..

Buchu Kimchi: Asian Chives - RM9.90 (100g)
Sedap makan dengan maggi.. hahaha.. Rasa daun.. hehehe..

Pa Kimchi: Green Onion - RM9.90 (100g)
Sedap dan rasa manis bawang tu kuat pada kimchi ini..

Setelah dipindahkan ke dalam bekas.. 3 jenis kimchi yang berlainan..

9 comments:

  1. lahh kita ingt kimchi ada 1 jenis je 😂

    ReplyDelete
  2. Lamanya tak makan kimchi. Bila kawan saya tak jual dah saya pun tak tahu nak beli mana. Bolehlah tengok tengok kat shopee gak nanti.

    ReplyDelete
  3. menarik ni..kimchi timun mcm sedap..

    ReplyDelete
  4. Wah, macam-macam jenis kimchi ada.

    ReplyDelete
  5. menariknya ada byk jenis kimchi. nk kena buka shopee ni.

    ReplyDelete
  6. kak sha dan kimchi tak dpt dipisahkan hehe

    ReplyDelete
  7. uishh ni betul2 da jadi Korean ni hehe. chives saya cuba x lalu di tekak. saya suka timon radish and kobis okay. sejenis x suka daun2 sngt pun saya ni..

    ReplyDelete
  8. kedai apa shopeenya kak ? maaf kalau da ade link sy x prasan..
    heheheh.. menarik nk cuba.. blh kasi link skali.

    ReplyDelete
  9. habis laa berterabur ckp korea lps ni hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »