Friday, May 21, 2021

Filem Korea | Slate (2021)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini mengisahkan Yeon-hee yang bercita-cita ingin menjadi pelakon aksi.. Walaupun dia ada kemahiran menggunakan pedang namun realiti tak seindah yang disangkakan.. Satu hari bila Yeon-hee ditawarkan watak sebagai double untuk pelakon utama, Yeon-hee telah mengembara ke dunia yang tak disangkakan.. Disini Yeon-hee dianggap heroin dan beliau berjaya membantu penduduk di situ untuk berlawan dengan penjahat.. Namun bukan mudah bila penjahat menggunakan ilmu hitam dan hero sebenar muncul.. Berjayakah Yeon-hee kembali ke dunia sebenar atau dia akan terbunuh di situ.. Memang layanlah untuk suka-suka.. Tak ada logik pun filem macam ni.. hehehe.. Cuma bagusnya ada pengajaran yang baik..

Movie: Slate
Also Known As: Seulleiteu, Buleora Geompunga
Director: Jo Ba Reun
Genres: Action, Drama, Sci-Fi, Fantasy
Country: South Korea
Release Date: Apr 8, 2021
Duration: 1 hr. 35 min.
Since she was a child, Yeon-hee dreamt of becoming an action star. Even though she has an amazing swordsmanship, the reality of reaching her goal is just too hard for her to handle.
One day, she is hired as a stand-in for an action film and goes onto the set, only to be transported to a lawless parallel world where people carry swords and kill each other without any retribution. Almost immediately, she is welcomed to the village as their protector and is respected by the villagers. And to save the villagers as a heroine, she begins to fight the villains back.
(Source: HanCinema)

6 comments:

  1. Masuk ke alam lain pulak. Memang tak logik tapi bagus juga ada pengajaran yang boleh diambil.

    ReplyDelete
  2. Layan cite tak logik sesekali best jugak

    ReplyDelete
  3. alah..cerita fantasi...layan ajelah yg tak logik tu...

    ReplyDelete
  4. dia punya story line interesting

    ReplyDelete
  5. x logik pun layan juga kan heehe

    ReplyDelete
  6. bestnya ada skills main pedang

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »