Thursday, May 6, 2021

Filem US | The Predator (2018)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini Sha baru pertama kali tengok.. Tak sangka yang ini pun best juga.. Kali ini Predator yang datang membawa senjata untuk diserahkan pada manusia sebagai pelindung dari predator yang dah berevolusi namun tersalah percaturan.. Kapal angkasa predator terhempas dan menyebabkan rakan-rakan sekerja Quinn mati.. Quinn berjaya mengambil helmet dan senjata Predator serta diposkan ke postbox tapi dihantar ke rumah bekas isterinya.. Anak Quinn telah mengaktifkan senjata predator tu tanpa sengaja dan mengawal kapal angkasa predator.. Quinn pula telah ditangkap dan nak dihantar ke suatu tempat.. Malangnya predator yang ditangkap tersedar dan mula mencari balik senjata dan helmet beliau.. Masa ini juga predator yang dah berevolusi sampai ke bumi.. Perlawanan antara manusia, predator yang cuba melindungi dan predator yang dah berevolusi.. Penghujung cerita ini ada satu senjata yang ditunjukkan.. senjata tu memang dasyatlah.. Harapnya akan ada sambungan untuk siri Predator ini.. Syok pula layan..

The Predator
2018 ‧ Action/Sci-fi ‧ 1h 58m
Quinn McKenna, an army sniper, along with some fugitives and a scientist, sets out to kill the Predator and save Rory, his son, who was abducted as his autism reflects advancement in human evolution.

4 comments:

  1. tak minat cerita macam ni...sebab predator dulu2 ada banyak bunuh2

    ReplyDelete
  2. Menarik jalan cerita, boleh masuk list nanti nih ..

    ReplyDelete
  3. Tak ingat dah movie ni. Banyak sangat sequel dan berkaitan dia jadi pening. hihi..tapi watak predator ni menakutkan. lagi lagi tang mulut dia tu.

    ReplyDelete
  4. Ada tengok juga siri Predator tapi lama punya. Itupun tengok sedikit (tengah cerita)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »