Saturday, May 22, 2021

Filem | Those Who Wish Me Dead (2021)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang mendebarkan.. Hannah mengalami trauma bila tak berjaya menyelamatkan 3 orang budak semasa kebakaran hutan berlaku.. Namun bukan salah Hannah pun sebenarnya namun kemanusiaan menyebabkan perasaan bersalah tu mengganggu Hannah.. Semasa sedang bertugas di menara pemantau ribut kilat berlaku dan Hannah terjatuh dari menara semasa cuba menyelamatkan diri dari panahan kilat.. Ketika membersihkan luka di anak sungai Hannah ternampak Connor yang sedang menyelamatkan diri dari 2 orang pembunuh iaitu Parick dan Jack.. Kerana memburu Connor mereka membakar hutan untuk mengalihkan perhatian pihak berkuasa.. Bayangkan Hannah dan Connor terpaksa menyelamatkan diri dari kebakaran hutan dan juga pembunuh.. Memang mendebarkanlah.. Tapi best..

Hannah and Connor..

Dua makhluk kejam yang membakar hutan dan membunuh orang sesuka hati..

Those Who Wish Me Dead
2021 ‧ Drama/Thriller ‧ 1h 40m
Still reeling from the loss of three lives, Hannah is a smoke jumper who's perched in a watchtower high above the Montana wilderness. She soon encounters Connor, a skittish boy who's bloodied, traumatized and on the run in the remote forest. As Hannah tries to bring him to safety, she's unaware of the real dangers to follow: two relentless killers hunting Connor, and a fiery blaze consuming everything in its path.

6 comments:

  1. Wah... Angeliba Jolie berlakon la u olls

    ReplyDelete
  2. Perasaan rasa bersalah menghantui diri. Siapa je yang tak trauma bila berlaku tragedi depan mata tapi tak mampu nak bantu. Yang bakar hutan tu satu hal juga. memang berdebar dengan cerita macam ni kaksha.

    ReplyDelete
  3. Memang mendebarkan. Boleh tengok ni barisan pelakon pun best

    ReplyDelete
  4. cerita ni mesti emotional gila.. nak tgk la

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »