Monday, May 3, 2021

Gotong Royong Bubur Lambuk

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari ini Sha joint rewang memasak bubur lambuk dan bubur kacang hijau di pejabat.. Bila buat ramai-ramai, kejap je siapnya.. Yang lama nak tunggu siap masak.. hehehe.. Sha joint team menyediakan bahan dan memasak.. Kami gotong royong sebelah pagi.. Siap masak jam 10.30 pagi.. Buat ramai-ramai memang cepatlah siapnya.. Jam 2.30 petang team pembungkusan pula.. hehehe.. 

Bubur lambung dengan sup meatball..
Bubur kacang hijau..

Alhamdulillah rezeki hari ini.. Bubur lambuk dan meatball..

14 comments:

  1. Betul tu kak sha, buat ramai ramai memang kejap je boleh siappp hehehe.
    Sedapnyaaaa bubur kacang hijau tuuu, lama dah tak makannn

    ReplyDelete
  2. Lama dah tak makan bubur lambuk. Dulu mesti dapat bubur lambuk setiap kali bulan puasa.

    ReplyDelete
  3. Wkmsalam
    Alhamdulillah, rezeki dikongsi bersama.

    ReplyDelete
  4. masak ramai ramai seronok dan cepat siap. sedap tu bubur lambuk dan bubur kacang hijau. dua dua suka :)

    ReplyDelete
  5. wak kureng sikit bubur lambuk walaopon murah.. 😅

    ReplyDelete
  6. bestnya buat acara gini kak....

    ReplyDelete
  7. Sedapnya bubur kacang hijau. Lama tak makan

    ReplyDelete
  8. Sepatutnya hari Jumaat ni nak buat bubur lambuk di pejabat. Tapi dah ada arahan terbaru, tak boleh adakan apa² aktiviti. Covid tengah naik.

    ReplyDelete
  9. bubur lambuk ni memang sinonim dengan bulan ramadhan... bestnya gotong royong buat bubur lambuk..

    ReplyDelete
  10. sedap..baru semalam makan masa berbuka. anak anak bawa balik dari sekolah agama

    ReplyDelete
  11. masak ramai2 memang seronok. sekejap je rasa dah siap

    ReplyDelete
  12. Seronok masak ramai2...Biasa bln puasa dpt bubur lambuk dr company tp thn ni xde.. Company bagi dodol

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »