Thursday, June 17, 2021

Bengkel Pengenalan Penulisan ebook

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Berbengkel selama 2 jam pagi ini sambil memantau PdPR anak-anak.. Sebelum berbengkel sempatlah masak menu untuk sarapan, makan tengahari dan makan malam.. hehehe.. Masak 1 lauk je.. Tak terkejar kalau nak masak banyak-banyak.. Hahaha.. Yang iya nya tak berapa nak rajin.. Hahaha.. Kamu-kamu buat apa je hari ini? Sibuk jugakah seperti Sha.. Mesti sibukkan nak memantau PdPR anak-anak.. Memastikan semua tugasan yang diberikan guru siap.. Imani hari ini kena rekod audio, video, kelas google meet Matekmatik dan Bahasa Melayu.. Kakak Amani dah boleh uruskan diri sendiri cuma kadang-kadang suka melencong ke tempat lain.. Hehehe.. Kena pastikan dia buat kerja sekolah bagi siap je..

Sedikit perkongsian mengenai Bengkel yang Sha boleh kongsikan di sini ialah perbezaan antara buku fizikal dan juga ebook.. Kos tu tengok penjual juga kot.. Ada yang murah dan ada juga yang harganya kadang sama dengan buku fizikal.. Ini berdasarkan pengalaman Sha lah.. Tapi tak semualah.. Masih banyak ebook yang dijual dengan harga yang lebih rendah daripada buku fizikal.. Selain daripada ini kami juga diajar penggunaan Canva.. Perkongsian ilmu yang menarik pada Sha..

Menu sarapan Sha.. Telur separuh masak bubuh kicap dan lada putih.. Anak-anak dan encik suami makan Pau goreng inti kacang merah.. Pau ini Sha beli frozen, bila nak makan goreng je..

Menu makan tengahari dan makan malam.. Kari telur+ayam.. hehehe.. Senang je bila sekali masak.. Tinggal masak nasi je nanti..

7 comments:

  1. sedap pulak tengok kari telur kak sha...lamanya tak makan masakan berkari...nyum nyum

    ReplyDelete
  2. Telur separuh masak tu memang sedap. Addicted betul. 😋😋😋

    ReplyDelete
  3. Lama shida xmasak kari ayam dan telur ni..salu kan sha shida kalau msk kari mesti kena ada sambal belacan dan tempoyak hehee..baru ngam :)

    ReplyDelete
  4. memang banyak kelebihan e-buku ni

    ReplyDelete
  5. Wah,menarik perkongsian ilmu melalui bengkel tu. Selalunya harga ebook lagi murah daripada harga buku fizikal.

    ReplyDelete
  6. Menyelerakan sungguh kari telur dengan ayam tu!
    Rajin Sha berbengkel. Banyak dapat ilmu.

    ReplyDelete
  7. telur setengah masak.. huaa terliurrrr

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »