Tuesday, June 29, 2021

Filem Korea | Sympathy For Lady Vengeance (2005)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang ohsem.. Seorang perempuan yang dihukum penjara atas kesalahan yang tidak dilakukannya mula merancang pembalasan dendam kepada pelaku sebenar.. Demi melaksanakan misinya, beliau melakukan segala macam kebaikan di dalam penjara untuk memudahkan misi dan mendapatkan pelepasan awal.. Jangan sangkakan wajah yang baik tidak merbahaya.. hehehe.. Bila dah berjaya lepas dari penjara, terserlahlah wajah sebenar perempuan tadi.. Bila beliau berjaya mencari pelaku jenayah yang sebenar, satu kebenaran terbongkar menyebabkan beliau berkerjasama dengan polis yang memaksa beliau mengaku kesalahan tersebut.. Dalam pada masa yang sama beliau berjaya mencari anaknya yang diculik penjenayah sebenar.. Penjenayah sebenar dihukum dengan cara yang dasyat kerana penjenayah tersebut terus melakukan jenayah semasa perempuan tersebut dihukum penjara.. Memang tak disangkalah bila tengok tindakan perempuan itu..

Movie: Sympathy For Lady Vengeance
Also Known As: Chinjeolhan Geumja-ssi
Screenwriter & Director: Park Chan Wook
Screenwriter: Jung Seo Kyung
Genres: Thriller, Mystery, Psychological, Crime, Drama
Country: South Korea
Release Date: Jul 29, 2005
Duration: 1 hr. 52 min.
After thirteen and half years in prison for kidnapping and murdering the boy Park Won Mo, Lee Geum Ja is released and tries to fix her life. She finds a job in a bakery; she orders the manufacturing of a special weapon; she reunites with her daughter, who was adopted by an Australian family; and she plots revenge against the real killer of Won Mo, the English teacher Mr. Baek. With the support of former inmates from prison, Geum Ja seeks an unattained redemption with her vengeance.

4 comments:

  1. Rasanya dulu pernah tengok tapi dah lupa

    ReplyDelete
  2. boleh tengok nanti ni. Menarik. Kalau korea macam ni Naniey masih boleh tengok dan layan. hehe

    ReplyDelete
  3. Cerita korea byk yg jalan cerita mcm ni kalau xsilap

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »