Wednesday, June 23, 2021

Makanan | Prego Mushroom Carbonara Mac

Assalamualaikum..
Hye semua..

Masak dalam masa 3 minit, kalau ikut bungkusan dekat plastik tu.. Hehehe.. Tak juga sebenarnya tapi okaylah.. Penyelamat untuk Sha.. Dalam rumah Sha, Imani je paling suka makan Carbonara.. Amani dah makan bolognese.. Jadi bila Sha buat sphageti kuah bolognese, kena buat kuah carbonara untuk Imani.. Tu yang Sha beli paket macam ini.. Satu hidangan untuk Imani sahaja.. Senang.. hehehe..

Ada pasta kering dan serbuk carbonara.. Dalam serbuk tu ada cendawan kering juga..

Bubuh dalam mangkuk semua bahan tu..

Masukkan 250ml air..

Panaskan atas dapur sambil kacau.. Baru serbuk tu sekata..

Sampai kuah dia kering dah boleh makan.. Dah siap.. hehehe..

9 comments:

  1. Tak pernah lagi beli sos carbonara versi serbuk ni. Selalunya beli yang dalam botol tu.

    ReplyDelete
  2. ringkas. mudah!
    tak pernah terjumpa plak pek gini, sha.
    elok sgt kalau beli. buat skit skit.
    tak membazir, kan :)

    ReplyDelete
  3. Selalu beli yang jenis dalam botol tu. Menarik juga yang serbuk nih

    ReplyDelete
  4. sedapnyaa kak shaa.. tgk ni pagi2

    ReplyDelete
  5. wahhh senangnya! Lepas ni Imani boleh masak sendiri lah kalau kaksha busy

    ReplyDelete
  6. amboiii Imani... mkn seorg je ya?😊

    ReplyDelete
  7. fav anak2 ni... hari tu dah pegang dah, but emmm...dap ke. tak beli pun.

    ReplyDelete
  8. Mudah memasak dan nampak sedap

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »