Sunday, June 13, 2021

Filem US | The Jungle Book (2016)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Hujung minggu bersama anak-anak, Sha layan filem ini dengan Imani.. Memang kena bersedia lebih sikit bila menonton filem dengan Imani ini.. hehehe.. Soalan-soalan yang diberikan oleh Imani mampun buat kita termenung.. Hahaha.. Tapi memang seronoklah layan filem ini dengan Imani.. Kisah Mowgli yang dibesarkan di dalam hutan oleh kawanan serigala setelah diselamatkan oleh harimau kumbang.. Menjadi buruan harimau sebab harimau pernah dicederakan dengan api.. Ketika harimau mengugut untuk membunuh kawanan serigala, harimau kumbang membawa Mowgli ke dunia manusia namun separuh jalan mereka diserang harimau dan Mowgli berjaya melarikan diri ke hutan gelap.. Di hutan ini barulah Mowgli mengetahu cerita sebenar bagaimana beliau boleh berada di dalam hutan dan nyaris dimakan ular sawa.. Memang pengembaraan yang mendebarkan.. Berjumpa dengan beruang, mendapatkan madu, dilarikan orang hutan, menyelamatkan anak gajah dan nyaris menyebabkan kebakaran yang besar di dalam hutan..

The Jungle Book
2016 ‧ Family/Adventure ‧ 1h 51m
Mowgli is a boy brought up in the jungle by a pack of wolves. When Shere Khan, a tiger, threatens to kill him, a panther and a bear help him escape his clutches.

7 comments:

  1. Saya suka filem ni. Nampak realistik. Banyak kali jugak dah tengok

    ReplyDelete
  2. best cerita ni.. kite pun tengok dua kali dah :)

    ReplyDelete
  3. cerita lama..tp tgk ulang2 x jemu..kan sha :)

    ReplyDelete
  4. sy pun tgk dah filem ni..menarik juga

    ReplyDelete
  5. tak pernah tengok lagi. Kalau terjumpa nanti boleh try layan

    ReplyDelete
  6. i love this !!! suka dari cartoon lagi

    ReplyDelete
  7. aida suka movie ni, sha.
    best. kartun dia pun aida tgk.
    buku dia pun aida pernah baca.
    rasanya time anak2 sekolah rendah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »