Friday, June 18, 2021

Filem | The Mitchells vs. the Machines (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bila anak-anak dah siap kerja sekolah, kita bagilah mereka layan animasi.. ImanI je yang tengok kartun ini dengan Sha.. Amani layan animasi Naruto.. 

Animasi yang sangat menarik pada Sha.. Menekankan hubungan kekeluargaan dan juga ketaksuban manusia dengan teknologi.. Kisah keluarga the Mitchell yang tak sefahaman.. Katie sangat suka buat video pendek yang lucu dan menarik namjn ayahnya tak berapa menyokong.. Bila Katie berjaya memasuki kolej perfileman, ayahnya bercadang untuk menghantar Katie demi membaiki hubungan mereka.. Malangnya berlaku rampasan kuasa oleh robot dan semua manusia ditangkap.. Hanya keluarga Mitchell saja terselamat tapi akhirnya dikejar kerana cuba memusnahkan ketua robot-robot tu.. Masa inilah mereka bersatu demi menyelamatkan manusia lain.. Kayie baru nampak pengorbanan yang dilakukan ayahnya dan kerisauan seorang bapa.. Bapa Katie pula baru melihat bakat anaknya yang luar biasa..

Memang menarik layan dengan Imani.. Ada sesi soal jawab gitu.. Perkataan yang dia tak faham, dia akan tanya Sha.. hehehe..

Watak paling comel.. hahaha.. Sebabkan beliaulah habis rosak tobot-robot tu.. Keliru robot-robot tu nak tentukan makhluk ini anjing atau bukan.. hahaha..

The best song ever.. Hahaha

The Mitchells vs. the Machines
2021 ‧ Comedy/Sci-fi ‧ 1h 54m
Young Katie Mitchell embarks on a road trip with her proud parents, younger brother and beloved dog to start her first year at film school. But their plans to bond as a family soon get interrupted when the world's electronic devices come to life to stage an uprising. With help from two friendly robots, the Mitchells must now come together to save one another -- and the planet -- from the new technological revolution.


5 comments:

  1. Dah tengok dah. Memang best dan kelakar tapi kalau tengah rindu kat Ayah mesti akan rasa sedih sikit. Huhu

    ReplyDelete
  2. in the list..tak tgk lagi huhuh

    ReplyDelete
  3. tu dia dah tgk juga..best kan.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »