Sunday, June 20, 2021

Filem China | Revival of the Monkey (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem mengenai monyet batu yang dikurubg selama 100 tahun terlepas dengan bantuan cekak emas.. Cekak emas dan monyet batu berjaya lari ke dunia manusia namun monyet batu menjelma sebagai manusia dan lupa akan dirinya.. Cekak emas pula bersembunyi di dalam gua.. Kedatangan dewi Ah Cuo turun ke dunia manusia mencari monyet batu demi menentang syaitan.. Namun Monyet batu yang berubah menjadi manusia lansung tak pandai berlawan.. Bagaimana agaknya Ah Cou nak menyakinkan monyet batu supaya memakai cekak dan berubah kepada dirinya yang asal..

Revival of the Monkey
Also Known As: Monkey King Returns, Wu Kong Gui Lai , Jin Gu Fu Mo Zhuan,
Genres: Action, Romance, Fantasy
Country: China
Type: Movie
Release Date:
Duration: 1 hr. 30 min.
The Victorious Fighting Buddha Sun Wukong defied the heavens once again! Due to his transgressions, the Stone Monkey fled the celestial court to the mortal realm, where he was reborn as Hua Xiao Tian. Fairy Ah Cuo was ordered to look for Hua Xiao Tian but was discovered by the evil demon, Ju Ling. Ju Ling plotted and schemed in order to obtain Hua Xiao Tian’s magical weapon. After a fierce battle, Ah Cuo was reduced to ashes. The Fighting Buddha within Hua Xiao Tian finally awoke to confront Ju Ling in a battle to the death…

4 comments:

  1. Boleh layan ni... lama dah akak tak tengok cerita macam ni.

    ReplyDelete
  2. wu kong ! atie tgk first edition saja

    ReplyDelete
  3. Lama mama X tgk citer MCM ni..

    ReplyDelete
  4. cm2 dah cite Wu Kongg ni. igt kn lps habis 1, habis trs daa😆

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »