Saturday, June 19, 2021

Drama Jepun | Coffee Ikaga Deshou (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Would you like some coffee? Ini adalah ayat yang akan keluar setiap kali episod bary bermula.. Buat penggemar dan peminat kopi macam Sha, setiap kali tengok Aoyama bancuh kopi buatkan Sha rasa macam nak masuk dalam tv.. Hahaha.. Pelbagai kopi dan baunya mesti wangi gila.. Kopikan.. Setiap kopi ada personaliti tersendiri..

Aoyama ini sangat misteri dan truck kopi dia tak kekal di satu tempat.. Berubah tempat seolah-olah dikejar orang.. Namun melalui kopi Aoyama membantu orang yang singgah di truck kopinya menyelesaikan masalah.. Setiap episod berbeza orang yang dibantu namun masuk episod ke 4 dah mula bercerita mengenai diri Aoyama dan kenapa dia dikejar.. Ada masa silam yang ingin dilupakan.. Drama yang sangat-sangat menarik bertemakan kopi dan kehidupan.. 

Macam satu episod ini, Aoyama singgah disebuah cafe yang membuka kelas untuk orang belajar cara membakar dan membuat kopi.. Namun tenaga pengajar ini tak suka dengan pelajar yang datang sebab mereka datang bukanlah nak belajar sungguh-sungguh pun lebih kepada nak menunjuk-nunjuk dan menaikkan taraf mereka.. Kecuali seorang perempuan ini, yang sanggup datang dari jauh semata-mata sebab dah jatuh vinta dengan kopi yang dibancuh Aoyama.. Sebab tu dia belajar buat kopi.. 

Also Known As: How About Some Coffee? , Coffee Ikagadesho , How About Coffee?
Director: Mori Yoshitaka
Screenwriter & Director: Ogigami Naoko
Genres: Life, Drama
Country: Japan
Type: Drama
Episodes: 8
Aired: Apr 5, 2021 - May 24, 2021
Aired On: Monday
Original Network: TV Tokyo Paravi
Duration: 50 min.
Hajime Aoyama runs the mobile coffee shop Tako Coffee. Riding in his coffee truck, he goes from street to street. Along the way, he comforts those with wounded hearts and minds. Hajime Aoyama appears carefree, but he has a secret.
(Source: AsianWiki)
~ Adapted from a manga of the same name by Konari Misato. ~


9 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »