Tuesday, June 1, 2021

Cabaran Membaca Total Lockdown

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari ini bermulalah Total Lockdown di seluruh Malaysia.. Setiap dari kita pasti akan terkesan, tak banyak tetap terkesan.. Jangan menunding jari siapa yang lebih banyak terkesan.. Yakinlah bahawa tiap dari kita akan terkesan melalui Total Lockdown ini.. Namun jangan jadikan Total Lockdown ini sebagai satu perkara yang negatif.. Sha cuba bersikap positif melalui keadaan ini.. Maka terjadilah Cabaran Membaca Total Lockdown.. Kepada rakan-rakan yang membaca entry ini, jomlah sertai cabaran ini.. Boleh baca apa jenis buku yang anda suka, sama ada buku fizikal mahupun ebook.. 

Misi ini ada :-
1. Misi membaca 1 hari 1 buku
2. Misi Membaca (tak mensasarkan berapa buku, ikut suka hati)
3. Misi Kosongkan rak buku fizikal/alam maya "to be reads"

#misilockdownjun2021
#stayathomechallenge
#StayAtHomeStaySafe 
#readingchallenge

8 comments:

  1. Goodluck kak sha! In shaa Allah nanti kita join :D

    ReplyDelete
  2. 1 hari 1 buku tu... rasa nk nangis... mcm x boleh je

    ReplyDelete
  3. terasa semangat pula nak habiskan buku yang saya tengah baca sekarang :)

    ReplyDelete
  4. Selamat membaca Sha. Saya pun banyak spend time baca buku lockdown kali ni. Nak elakkan rasa bosan.

    ReplyDelete
  5. All the best sha! Bestnya pasti dapat membaca dgn baik nnt :)

    ReplyDelete
  6. misi mengosongkan rak..yeahhhh..

    ReplyDelete
  7. Memang bagus kalau kita manfaatkan masa untuk membaca. Misi membaca buku yang tersimpan sekian lamanya.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »