Monday, June 21, 2021

Drama Jepun | Siren (2015)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini seawal episod 1 lagi kita dah tahu siapa dia punya penjahat cuma motifnya saja tak diketahui.. Tachibana Kara merupakan perempuan cantik yang penuh misteri.. Saat pertama kali bertentang dengan Inokuma Yuki, terkeluar ayat dari mulut beliau "dah jumpa".. Memang dia target Yuki sampaikan cari rumah yang mengadap rumah Satomi kekasih Yuki.. Macam-macam cara dia buat untuk dekati Yuki.. Yuki dan Satomi ini pasangan kekasih yang berkerja sebagai polis peronda.. Satomi ini bila dia tengok Kara, dia dah pesan awal-awal dekat Yuki supaya jauhi Kara ini.. Tapi perempuan kan.. Mana nak dengar cakap dan mudah simpati.. hehehe.. Kara ini dia bunuh orang selamba je.. Tak ada perasaan langsung.. Bila berjaya pengaruhi Yuki dan kenakan Satomi, akhirnya dia culik Yuki.. Masa inilah baru kita sebagai penonton dapat motif Kara ini.. Memang Kara ini jahat gilalah.. Tanpa disangka rupanya Kara ini ada kaitan dengan Yuki.. 

Drama ini intense gila.. Memang setiap episod tu mendebarkan.. Sha suka gerak hati Satomi ini bila dia tengok Kara..

Tachibana Kara yang cantik tapi psiko gila..

Drama: Siren
Also Known As: Sairen, Sairen Keiji × Kanojo × Kanzen Akujo
Director: Shiraki Keiichiro, Motohashi Keita
Screenwriter: Sato Shimako
Genres: Suspense, Thriller, Mystery, Psychological, Romance
Country: Japan
Episodes: 9
Aired: Oct 20, 2015 - Dec 15, 2015
Aired On: Tuesday
Original Network: Fuji TV
Duration: 45 min.
Satomi 
Shinobu works in the Mobile Investigation Unit of The Tokyo Metropolitan Police Department. The Mobile Investigation Unit conducts the initial investigation at all crime scenes. He works with Inokuma Yuki. They are a couple, but they keep their relationship a secret at work. They both hope to work at the #1 Investigation Station. One day, they meet beautiful Tachibana Kara at the site where a dead body was found. Kara appears at the other crime scenes involving grotesque murders. She shows an interest in Yuki. Satomi Shinobu thinks it's a bad sign for Yuki. To protect his girlfriend from danger, he struggles to find uncover the truth behind the serial murder cases and Kara’s identity. 


5 comments:

  1. Dah lama tak tengok drama atau filem jepun sejak layan Korean drama ni

    ReplyDelete
  2. wah dah lama tak tenguk cerita jepun

    ReplyDelete
  3. diorang sengaja bagi hairstyle macam tu ke dekat heroin untuk nampak Kara cantik sangat ke? haha

    ReplyDelete
  4. Cantiknyaa tp alahai psiko pulak

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »