Monday, October 4, 2021

Filem English/Jepun | 47 Ronin (2013)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Layan pula filem lama ini.. Tambah ada Keanu Reeves.. Hehehe.. Suka tengok dia berlawan guna pedang.. Babak lawan pedang dia menarik untuk ditonton..

Kisah Kai yang dibesarkan oleh demon dalam hutan dan ditemui Lord Asano semasa berburu.. Lord Asona bawa balik Kai dan besarkan dia tapi Kai tak diterima sebab dia hanyalah golongan kelas bawahan.. Bila Lord Asano pergi berburu bersama pahlawan samurai dia, Kai ikut sekali dan mereka diserang oleh haiwan pelik.. Kai berjaya bunuh haiwan tu tapi yang dapat nama orang lain.. Selepas semua bergerak pergi, Kai ternampak musang dengan mata yang berlainan warna.. Rupanya haiwan pelik tu dihantar oleh ahli sihir LOrd Kira untuk bunuh Lord Asano malangnya tak berjaya.. Lord Kira datang melawat jajahan Lord Asano dan mula merancang pembunuhan Lord Asano.. Ahli sihir Lord Asano mengenakan sihir hingga menyebabkan Lord Asano menyerang Lord Kira.. Ini menyebabkan Lord Asano dijatuhkan hukuman bunuh namun diberikan kebenaran untuk melakukan Seppuku supaya dapat memelihara maruah.. Anak Lord Asano iaitu Mika akan dikahwinkan dengan Lord Kira dalam tempoh masa setahun.. Kai dijadikan hamba dan orang kuat Lord Asano iaitu Oishi dikurung dan dilepaskan setahun kemudian.. Selepas dilepaskan Oishi cari Kai dan mulakan rancangan untuk balas dendam.. 

47 Ronin
2013 ‧ Action/Fantasy ‧ 2h 8m
Lord Asano is punished for injuring Lord Kira and asked to commit seppuku. When Kai and the other samurai realise that their master was not at fault, they set out to seek revenge against Lord Kira.

4 comments:

  1. Tak pernah tonton lagi filem ni. Nampak best juga ni

    ReplyDelete
  2. Keanu reeves peberet...kena carik ni.

    ReplyDelete
  3. dah berapa kali tengok pun tak faham-faham. Huhuhu

    ReplyDelete
  4. Tgk jugak movie ni.. kesian kt kai

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »