Sunday, October 24, 2021

Filem Jepun | Parasyte: Part 1 (2014)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Best rupanya filem Jepun ini.. Kisah pasal alien yang mengambil alih tubuh manusia dan menukar manusia menjadi makhluk pemangsa yang kejam.. Tapi ada seekor alien ini tak berjaya mengambil alih otak manusia sebaliknya alien tu ambil alih tangan kanan je.. Manusia yang tak berapa nak bertuah tu nama dia Shinichi.. Memang comel je bila tangan dia boleh bercakap.. hahaha.. Shinichi namakan tangan alien dia Migi.. Migi tak jadi makan otak Shinichi dan hidup melalui nutrisi yang dimakan Shinichi.. Memang kelakarlah bila tengok filem ini.. Dalam masa yang sama menakutkan juga.. Kelakar bila tengok gelagat Migi dengan Shinichi tapi menakutkan bila tengok alien tu membunuh.. Sedih bila alien jahat tu ambil alih tubuh mak Shinichi.. Mujur Shinichi sempat selamatkan awek dia dari kena makan dengan alien..

Filem pertama ini boleh nampaklah bagaimana hubugan antara Migi dan Shinichi terbentuk malah kerana itu juga mereka mula berkerjasama membunuh semua manusia yang badannya telah diambil alih oleh alien.. 

Movie: Parasyte: Part 1
Also Known As: Parasite, Parasitic Beasts, Kiseiju
Screenwriter: Kosawa Ryota
Screenwriter & Director: Yamazaki Takashi
Genres: Action, Horror, Psychological, Sci-Fi
Country: Japan
Release Date: Nov 29, 2014
Duration: 1 hr. 49 min.
Mysterious worm-like aliens fall from the sky. They penetrate through the ears or nose into human beings and live off their brain while dominating the body. Now with human appearance, the parasites live among humans.
Shinichi Izumi is an ordinary high school student. His best friend is Satomi Murano. One day, Shinichi Izumi is attacked by a parasite, but he is able to fight off the parasite before it takes over his brain. The parasite though lives within his right hand. Shinichi Izumi and the parasite now live together. Shinichi believes the parasites are responsible for countless murders all around the world and he feels responsible, because he knows the truth.
Meanwhile, Ryoko Tamiya is a teacher that starts her new post at the same high school where Shinichi attends. She has been taken over by a parasite and comes to observe Shinichi. ~~ Based on the manga series "Kiseiju" by Hitoshi Iwaaki. 


Untuk baiki kerosakan iPhone, boleh ke  https://chamo.my di Seri Kembangan. Untuk maklumat lanjut, berikut adalah details Chamo: 
Chamo
017-282 8089
118-1, Jalan PUJ 3/2, Taman Puncak Jalil, 43300 Seri Kembangan, Selangor

3 comments:

  1. Best cerita ni.Dah tengok habis dah sampai part 2.Dia macam crita anime Midori no hibi. Tapi versi alien. Ha3😂.

    ReplyDelete
  2. uisss best gak cite ni sha.. hope tak terpengaruh.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. haha tak memasal dekat tangan shinichi ada mata

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »