Friday, October 29, 2021

Komik | Dear Yayah The Comics #2: Bercuti di Asrama (Dear Yayah The Comics #2) oleh Farihah Iskandar, Ard One

Assalamualaikum..
Hye semua..

Komik ini best dan kelakar.. Kisah mengenai Jihan yang diminta menyertai pertandingan Musabaqah Al Quran tapi Jihan tak berapa yakin dengan kemampuannya.. Namun atas nasihat dan pujukan rakan-rakan beliau, Jihan berjaya menyelesaikan tugasan dan menang tempat ketiga.. Selain itu juga komik ini turut berkongsi aktiviti sukan yang dilakukan pelajar semasa minggu aktiviti serta kehilangan guru mereka semasa membuat lawatan.. Sedih bila guru yang disayangi meninggal dunia.. Cuma lukisan komik ini sedikit mengelirukan.. Wajah kerekter nampak garang walau untuk perbualan biasa..

Sha baca dan selesai pada 28.10.2021..

Sha pinjam dari Perpustakaan Negara Malaysia..
Published October 20th 2010 by PTS Pop Sdn Bhd

3 comments:

  1. Dear yayah ni rasanya macam baca diari gitu kalau tak silap lah. Sebab ada baca yang mula-mula tapi lupa tajuk dia. Bila baca ni terimbau kenangan dok asrama. eh ya ka hehehehe lupa ingatan jap

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Mcm anak ammi yg baru belajar lukis orang gara2 tengok seorang YouTube tu dok ajar.. Semua org yg dia lukis nampak garang

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »