Friday, October 15, 2021

Filem Germany/UK | Resident Evil: Extinction (2007)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem bermula dengan clone Alice yang terjaga dan berdepan dengan halangan dan akhirnya mati.. Alice yang sebenarnya pula sedang memandu motor secara berseorangan.. Untuk kekal selamat kena selalu bergerak dari satu tempat ke satu tempat.. Di jalan yang lain, ada sekumpulan manusia yang bergerak secara berkumpulan.. Semasa singgah di satu tempat salah seorang dari mereka telah digigi namun tak disedari sesiapa.. Mereka diserang kawanan gagak yang dah dijangkiti dan berjaya diselamatkan Alice.. Bila mereka berpakat untuk bergerak ke Alaska dengan harapan zombie ni tak sampai lagi ke sana mereka singgah di Las Vegas untuk mengisi minyak.. Namun pasukan Umbrella telah menanti mereka dan menyerang mereka.. Hanya beberapa orang sahaja yang terselamat.. Alice bercadang merampas helikopter mereka dan Carlos mengorbankan diri untuk memberikan jalan pada mereka mendapatkan helikopter.. Masa ini Alice tak ikut sama sebab dia nak menghapuskan makmal Umbrella..

Resident Evil: Extinction
2007 ‧ Action/Horror ‧ 1h 34m
Several years after the Raccoon City disaster caused by the T-virus, the survivors, including Alice, try their best to get justice and bring the owner of Umbrella Corporation, Albert Wesker, to task.

4 comments:

  1. macam best jer sinopsis cerita ini

    ReplyDelete
  2. Ala kita tak tengok lagi yg ni... Nak cari la untuk tengok

    ReplyDelete
  3. x ingat la resident evil yg mn 1 sy tngk dl

    ReplyDelete
  4. Umbrella ni berapa kali bom pun muncul balik

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »