Tuesday, October 5, 2021

Pokok Jagung Lagi

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kebetulan benih jagung sebelum ini ada lagi.. Encik suami Sha taburkan semua.. Ada yang hidup dan naik cantik, ada yang bantut.. Hehehe.. Tapi menarik juga bila tengok dia naik jadinya kenalah buat penghadang supaya tak dimesin oleh orang mesin rumput.. hehehe..

Ini yang berjaya tumbuh selepas disemai dalam seminggu ke dua minggu macam tu.. Lupa nak ambil gambar masa mula-mula semai.. hehehe.. Tumbuhnya tak sekata walau semai waktu yang sama..

Inilah keadaannya bila buahnya dah boleh dituai.. Pokoknya memang tumbuh tak sekata tapi semua berbuah.. Cuma cantik dengan tak cantik je..

Ini cantik.. Sekata je buah dia..

Ini pula tak berapa sekata tapi masih lagi okay..

Yang ini comel pula.. hehehe.. Tapi isi dia penuh dan cantik..

8 comments:

  1. fressh jagung sendiri tanam
    sedapp rebus mkn panas2

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    Dapat merasa hasil tanaman sendiri

    ReplyDelete
  3. daapt juga makan jagung hasil tuaian sendiri

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..sedap jagung tu

    ReplyDelete
  5. Betul kata orang. Berbudi pada tanah memang takkan rugi.

    ReplyDelete
  6. bestnya kak... dana berangan nk tanam jagung tapi tanah pulak yang takde... seronok bila menjadi... jagung yg akhir tu paling comel hehehehe

    ReplyDelete
  7. bestnya ada pokok jagung sendiri. haah, jagung yang last tu kecik tapi berisi.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »