Monday, October 11, 2021

Filem Korea | Miracle in Cell No. 7 (2013)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Aduh!! Sedih ya amat ceritanya.. Semuanya kerana kesilapan mata yang melihat dan terdesak untuk menghukum.. Geram betul dengan watak-watak yang sengaja membuli dan menyebabkan perpisahan diantara seorang ayah dan anak.. Sedih tau.. Mujurlah ada rakan-rakan yang sudi membantu untuk menyeludup anak dia bawa masuk dalam penjara.. Walaupun salah namun kerana hubungan dua beranak ini, berjaya membuka hati dan perasaan orang disekeliling mereka.. Betapa sedihnya anak dia bila melihat ayah yang tak berapa normal menanggung hukuman pada perbuatan yang tidak dilakukan.. Sedih.. Memang sedih.. Cerita berkaitan anak dan bapa ini sangat menyentuh perasaan.. Logik tak logik, belakang cerita.. Isi yang cuba disampaikan tu yang penting.. Ketidak telusan dalam menyiasat..

Movie: Miracle in Cell No. 7
Also Known As: 12 Wol 23 Il , December 23rd, December 23, 7beonbangui Seonmool, Gift From Room 7, Number 7 Room's Gift, 7beon Bangui Seonmul
Screenwriter: Yoo Young Ah, Kim Young Suk, Kim Hwang Sung
Screenwriter & Director: Lee Hwan Kyung
Genres: Comedy, Drama, Family
Country: South Korea
Release Date: Jan 23, 2013
Duration: 2 hr. 7 min.
Lee Yong Gu is a mentally impaired father, who lives in a run-down house along with his daughter of the same age, Ye Seung. One day, he gets into a physical altercation with the police commissioner, who has just purchased the last Sailor Moon backpack for his daughter, a gift Yong Gu was saving up to buy for Ye Seung. Soon after, the police commissioner's daughter dies in a freak accident while she is taking Yong Gu to another store that sells the same backpack. When he tries to resuscitate her, a woman witnesses him and mistakes him to be molesting her. Yong Gu is falsely accused of the abduction, murder, and rape of a minor. The police quickly take advantage of his disability and force him to admit to committing the crimes, while ignoring exonerating evidence. Yong Gu is imprisoned and assigned to Cell No. 7, the harshest cell in a maximum security prison.

(Source: Drama Wiki Fandom) 

7 comments:

  1. dah tgk sha cite ni..best sgt..dan sedih part depa bepisah tu huhuu

    ReplyDelete
  2. ahhhh berulang kali tengok pun tetap juga mengalir air mataa... mmg sedih sangat!

    ReplyDelete
  3. Cerita ni ammi dh tgk. Sedihnya. Budak tu pun comel bukan main lagi

    ReplyDelete
  4. Cita ni sedih sgt. Pelakon semua hebat2... memang bengkak mata dibuatnya. Budak comei tu pun..pandai sgt berlakon

    ReplyDelete
  5. Dah tengok cerita ni tapi ending dia sedih betul lah. Kenapalah hukum orang yang tak bersalah. huhu

    ReplyDelete
  6. Sebelum tengok kena standby tisu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »