Wednesday, October 20, 2021

Drama Korea | My Name (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat mendebarkan.. Walaupun 8 episod je tapi memang memuaskan.. Aksi yang ohsem dari watak utamany.. Bila yang bawa watak utamanya perempuan, lagilah power.. Cerita dia lurus je dan boleh diagak,, namun penyampaian dan lakonan yang diberikan mantap.. Suka tengok perjalanan Ji Woo untuk jadi lincah berlawan.. 

 Ji Woo terpaksa hidup sendirian bila ayah dia dibunuh depan mata dia.. Namun pembunuhnya tidak dikenali.. Ji Woo menyangkakan yang ayah dia adalah ahli organisasi jahat namun tanpa Ji Woo sedari, dirinya dah terperangkap dalam permainan Moo Jin.. Bila Ji Woo sedar apa yang berlaku, dah terlambat dan mengorbankan nyawa lelaki yang baru je nak beri dia cahaya..

Satu je yang tak menarik drama ni bila ada adegan seksual.. Netflix kan.. hahaha..

Drama: My Name
Also Known As: Nemesis, Undercover, Mai Neim, Maineim, Nemesiseu, Eondeokeobeo
Director: Kim Jin Min
Screenwriter: Kim Ba Da
Genres: Action, Thriller, Crime
Country: South Korea
Episodes: 8
Aired: Oct 15, 2021
Aired On: Friday
Original Network: Netflix
Duration: 50 min.
Following her father's murder, a revenge-driven woman puts her trust in a powerful crime boss — and enters the police force under his direction.

Yoon Ji Woo, a member of the organized crime ring, goes undercover as a police officer and harbors cold revenge in her heart. Helping Yoon Ji Woo go undercover is Choi Moo Jin, the boss of, the biggest drug ring in Korea, whose true motives are not easy to read.
Jeon Pil Do, a police detective in the Drug Investigation Unit. He is a stickler for rules who becomes Yoon Ji Woo’s partner when she joins the police. Cha Gi Ho, the team leader of the Drug Investigation Unit. He and Choi Moo Jin have long been enemies, with Cha Gi Ho vowing to take down his crime ring before he retires.
Jung Tae Joo, Choi Moo Jin’s subordinate in the drug ring. Because of his steadfast loyalty, he is Choi Moo Jin’s most trusted henchman. Do Kang Jae, a former member of the drug ring. After causing problems and getting kicked out of the gang, he vowed revenge against them.
(Source: Soompi,Netflix)

3 comments:

  1. Drama mi kan, kalau dah best, episod sikit pun dah ok kan, dah puas :)

    ReplyDelete
  2. tgh layan gak cita ni, baru ep 5..tapi memang best! malam ni leh abis kot.. he he he.

    ReplyDelete
  3. baru tgk episod 1..suka tgk cerita pompuan yg kuat..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »