Wednesday, December 30, 2020

Filem Jepun | Today's Kira-kun (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tengok dekat Youtube drama ini, ada sarikata bahasa Inggeris.. Bolehlah nak layan.. Sweet, sweet je cerita dia..

Kisah seorang budak perempuan yang jadi mangsa buli sebab tutup mata dia dengan biarkan rambut dia panjang dan selalu buat patung burung dengan mengait.. Heronya pula tak hidup lama sebab ada masalah hati.. satu hari tu heroin ternampak hero menangis kesedihan berseorangan, dia gi depan hero dan cakap akan bersama hero 365 hari supaya hero tak kesunyian.. Belum sempat hero jawab, heroin blah.. Yalah tetibe je cakap macam tu kan.. Esoknya hero tunggu heroin dan pergi sekolah bersama.. Mereka mula rapat bila heroin buat sambutan hari jadi hero bersama kawan-kawan dia.. Kerana heroin juga hero bersemangat untuk buat pembedahan dan teruskan hidup..

Movie: Today's Kira-kun
Also Known As: Kyou no Kira-kun , Closest Love To Heaven, Today's Kira
Director: Kawamura Taisuke
Genres: Friendship, Romance, School, Youth, Drama
Country: Japan
Release Date: Feb 25, 2017
Duration: 1 hr. 49 min.
A love story nurtured by a high school girl named Okamura Ninon who fell in love with the handsome boy, Kira Yuiji.  Having been bullied in the past, Ninon finds it difficult to engage with other people, therefore she keeps her bangs long and maintains a safe distance from her surroundings. Ninon was being ridiculed for her love of birds and to her defense came Kira, the most handsome and popular boy in class. Everyone admires Kira, yet nobody knew he felt lonely and was suffering from a heart disease. Ninon learned about the secret and promises that she'll stay by Kira's side for the remaining year of his life. Ninon together with Kira's friends, Kazuhiro Yabe and Yahagi Rei, they form a bond of friendship making Kira's remaining 365 days bright and meaningful. (Source: Written by MyDramaList)

1 comment:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »