Friday, December 18, 2020

Sains Imani: Tanaman Tauge

Assalamualaikum..
Hye semua..

Imani diminta untuk membuat uji kaji tanaman tauge.. Cikgu bagi task hari Isnin dan nak tengok hasilnya hari Khamis.. Sha pun apa lagi jenuhlah menonton video youtube macam mana nak buat uji kaji sains ini.. Lupa pula kakak Amani dah pernah buat.. hahaha.. Petang balik kerja, mak pun sibuklah mencari kacang hijau.. Mak yang buat uji kaji sambil diperhatikan Imani dan Amani.. hahaha.. Esoknya baru Imani siram air dan belai kacang hijau dia.. Hari Khamis malam baru nampak jadi tauge.. Alhamdulillah, berjaya juga eksperimen sains Imani.. Kemain suka dia menengokkan hasilnya..

Hari pertama.. Kacang hijau, tisu basah dan bekas kecik.. Pastu sorok tempat gelap..

Baru nampak ada yang nak keluar akar.. Tak semua.. Masa ni mak dah panik dah.. Tak jadi ke..

Pagi Khamis batang tauge tu baru nak keluar panjang sikit..

Malamnya dah jadi tauge.. Cepat betul pertumbuhan dia..

9 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »