Friday, December 11, 2020

Shopee | Gunting Hedge Shears

Assalamualaikum..
Hye semua..

Asalnya nak beli dekat DIY atau pasaraya je.. Tapikan asyik jumpa yang kecil sahaja.. Stress dibuatnya.. Sha nak trim pokok Bidara dengan Mulberry Sha.. Batang dia dah besar sangat, dah tak boleh nak guna gunting kecil.. Sudahnya cari dekat Shopee je.. Panjang keseluruhan 74 cm dan panjang bilah saja 27cm.. Panjang sangat tu.. Terus beli.. Harga pun berbaloi untuk dimiliki.. RM18.90 tapi kan Sha cuma bayar RM14.17 dan percuma penghantaran.. Murahkan.. 

Sha bayar 06.12.2020, penjual pos pada 08.12.2020 dan 09.12.2020 Sha selamat terima gunting ini..

Sebelum dipotong.. Hampir rebak ditiup angin.. Huhuhu.. sebab dah tinggi kan.. Tengok tarikh dekat gambar tu, dari 16 Nov tau Sha usaha cari gunting pokok ini..

Petang tu balik dari kerja terus Sha trim pokok bidara tu.. Jenuh juga sebab perlukan tenagakan, lepas tu ada kerengga pula.. Hahaha.. Sambil memotong, sambil berperang dengan kerengga.. Sabaq jelah..

8 comments:

  1. Mudah guna gunting besar gini... kuatnya Sha.. keras jugak batang pokok tu...

    ReplyDelete
  2. kita pun suka beli shopee or lazada...banyak pilihan...baru semalam barang paip sampai...
    hihihihi..sakit kalau gigit kerengga tu...

    https://naimyart.blogspot.com/2020/12/transisi-minda-bagi-seorang-mumpreneur.html

    ReplyDelete
  3. berbaloi! rajinlah menebas dan trim pokok lepas ni hehe

    ReplyDelete
  4. sapa yg suka bercucuk tanam ni, mmg patut ada gunting ni kan

    ReplyDelete
  5. dapat gunting besar macam ni memang puas dapat kerjakan pokok tu..haha

    ReplyDelete
  6. Wow menarik.. harga pun betbaloi guna voucher

    ReplyDelete
  7. Wahhh memang besar lah pokok mulberry kak sha! Kalau berbuah mesti meriah kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »