Monday, December 28, 2020

Filem Jepun | My Rainy Days (2009)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Melayan filem je cuti hujung minggu baru ini.. Drama tengok separuh jalan je.. Filem je layan sampai habis.. Sha tengok kat SINI..

Filem ini pasal heroin yang memberontak dengan melakukan perkara bukan-bukan sebab tak puas hati dekat mak dia.. Kemudian terjumpa dengan seorang professor yang sakit barah otak dan terjatuh cinta.. Berusaha bersungguh-sungguh perempuan ini nak fapatkan cinta professor tu sampai sanggup tinggalkan perbuatan tak senonoh beliau.. Namun yang mengubah kehidupan perempuan tu ialah bila kawan dia bunuh diri.. Ini yang mengubah secara total kehidupan perempuan tu.. Professor tu pula menghilangkan diri bila sakit dia makin serius sebab tak nak menyusahkan perempuan tu namun cinta itu buta.. hehehe.. Mereka bertemu semula dan perempuan tu pujuk professor tu untuk buat pembedahan.. Risikonya ialah professor itu akan kehilangan memori mengenai perempuan itu atau pun lumpuh.. Happy ending cerita ini walaupun hilang ingatan.. Cinta itu unik dan mampu menemukan..

Movie: My Rainy Days
Also Known As: Tenshi no Koi, Angel's Love
Screenwriter & Director: Kanchiku Yuri
Genres: Romance, Drama
Country: Japan
Release Date: Nov 7, 2009
Duration: 1 hr. 59 min.
17-year-old high school student Rio is always the center of attention due to her beauty. Yet, Rio has never cared about anyone but herself due to her traumatic past. Her friends and boyfriends exist only so she can use them for her gains. Rio is only interested in money.
Then one day she meets 35-year-old college professor Kouki and falls in love for the first time. Rio feels confused by her emotional change and expresses her love to Kouki honestly. Although Kouki becomes interested in Rio, there is a reason he can't pursue the relationship. 
(Based on the popular cell phone novel of the same name.)

2 comments:

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »