Wednesday, December 2, 2020

Filem China | Princess of Millennium Tomb (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Filem ini Sha tonton secara atas talian di laman sesawang Youtube.. Entah kenapa hujung minggu baru ini Youtube asyik mencadangkan filem dari negara China je.. Sha pun sajalah layan satu filem sebab macam menarik.. hehehe..

Kisah sepasang kekasih yang dipisahkan bila orang kaya ingin menjadikan wanita tu sebagai isteri dia.. Disebabkan tak dapat berkahwin dengan kekasihnya, wanita tu telah memakan batu jed yang menyebabkan beliau disumpah.. Siapa sahaja yang dipegangnya akan mati.. Perempuan itu telah dikurung didalam keranda dan akhirnya dibebaskan 2000 tahun kemudian oleh pencuri makam tanpa sengaja..

Princess of Millennium Tomb" is about a millennial love story. In West Han Dynasty, The Haihun Marquis, Liu He married a girl Li Jingxiang by force and put her lover, Ye Guhang into prison. Then Li Jingxiang swallowed a cursed gemstone at the wedding night. She killed the Marquis’s son, Liu Daizong by a mistake and was buried alive in a millennial tomb. Liu Daizong was later proved the first man who falls in loves with her. Millions of years later, her body and Liu Daizong's were discovered by grave robbers. They wake up and bring back the love and hate a million years ago...

Info lain mengenai filem ini tak dapat dicari.. Pelakonnya pun Sha tak pasti siapa.. Tapi bolehlah nak layan.. hehehe..

4 comments:

  1. uish berhantu juga dapat makan jed tu. macam goblin pula..hehe ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  2. suspense nih..kurung dlm keranda..skrg byk layan drama cina..huhu..

    ReplyDelete
  3. Dia makan batu jed tu sebab nak bunuh diri ke?

    ReplyDelete
  4. youtube atie pulak cadangkan gambar thailand saja hahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »