Sunday, December 27, 2020

Tempe & Tauhu Goreng

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama dah nak buat sejak baca entry rakan blogger.. Kak Farah dan siapa entah lagi yang ada kongsikan pasal ini.. Lupa.. hehehe.. Sha memang suka buat tempe, tauhu ini baru nak cuba.. Tak sangka pula sedap rupanya.. hehehe.. Memang leoas ini boleh beli dan buat lagi.. Sha guna serbuk goreng jenama Pak Long.. 

Sebungkus tempe dan sekeping tauhu.. Susah nak jumpa tempe balut daun pisang..

Sha potong kecil-kecil macam ini..

Tabur serbuk goreng Pak Long..

Kacau bagi sekata dulu kat tempe, kemudian goreng..

Lepas tu baru bubuh dekat tauhu..

Dah siap.. Boleh dijadikan kudapan depan tv, masa baca buku atau makan dengan nasi..

11 comments:

  1. nampak sedap ni..... nak try juga la nanti

    ReplyDelete
  2. sedap ni.. memang feveret tahu dengan tempe :)

    ReplyDelete
  3. tempe goreng tepung bestari cicah kicap pedas... sedapppp tu

    ReplyDelete
  4. Favourite tauhu dan tempe ni. Sedap di goreng salut tepung. Saya guna tepung bestari :)
    Setuju dengan kakmim. sedap cicah sambal kicap pedas.

    ReplyDelete
  5. lama tk mkn tempe..slalu goreng sambal ngan ikan bilis

    ReplyDelete
  6. lama tak makan tempu. sedap buat sambal tempe ikan bilis :)

    ReplyDelete
  7. selalunya potong nipis lagi tempe tu bagi crunchy memang sedap makan macam tu je ataupun makan dengan nasi panas hehe

    ReplyDelete
  8. Saya pun peminat tempe jugak. Selalunya saya goreng tanpa letak apa-apa perasa. Makan macam tu pun dah sedap.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »