Thursday, December 24, 2020

Kepala Amani di Serang Kelemumur

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dah seminggu lebih juga Sha perasan tangan Amani selalu berada di kepala dia.. Ingatkan kutu, rupanya kelemumur.. Tapi kelemumur dia sangatlah tebal dan memenuhi hampir keseluruhan kepala dia.. Sha bawa dia potong rambut dulu bagi pendek supaya senang nak ditunjuk pada doktor/farmasi.. Rambut Amani ini jenis tebal, kalau tak potong pendek memang tak perasan kepala dia ada kelemumur tu.. Bila dah pendek barulah nampak putih-putih.. Macam salji turunnya bila sikat rambut dia..  Hari Selasa (22.12.2020) Sha bawa Amani pergi farmasi dan staf farmasi tu bagi shampoo Selsun dan ubat sapu jenama Selsun.. Semoga kembali pulihlah hendaknya kepala Amani ini..

Ubat ini kena sapu dan biar 10 minit dekat kepala Amani sebelum dibersihkan dengan shampoo.. Ubat ini pakai sehari sekali sampai nampak kelemumur tu berkurang baru pakai 2 kali sehari..

Inilah shampoonya..

Sumber:Google image.. Sha potong rambut Amani macam gambar ini..

8 comments:

  1. selsun ni kuat gak shampoonya. sbb kat situ tulis kalau nak guna tak leh ada barang kemas bagai.

    ReplyDelete
  2. atie pernah pakai ni, tapi disebabkan atie bukan dandruff tapi enzyme ..so shampoo ni tak membantu :(

    ReplyDelete
  3. acik yan pun ada masalah yang sama amani gak. tak tau nak wat camne lagi dah

    ReplyDelete
  4. Jarang kanak-kanak ada kelemumur.
    Ialah shampoo untuk kelemumur selalunya kuat kalau dah baik stop pakai terus.
    Mrs. A pernah ada pengalaman jugak kelemumur teruk sampai pergi Yun Nam hair care.

    ReplyDelete
  5. Semoga berhasil gunakan shampoo tu. Boleh tahan juga harganya tu.

    ReplyDelete
  6. Moga mani serasi guna shampu tu :)

    ReplyDelete
  7. rambut pendek lg mudah jaga sha..xyah pening dengn mslah kutu..kelemumur..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »