Friday, February 19, 2021

Filem Philippine | Mystified (2019)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Lepas kuciwa tengok drama fantasi Winx, Sha cuba layan Mystified, filem dari Filipina.. Okaylah menarik.. Kisah 4 orang ahli sihir yang telah dihukum selepas berjaya mengurung Helga kerana tidak lagi sefahaman.. Mereka disuruh ke dunia manusia dan sesuaikan diri dengan kehidupan manusia.. Namun lepas 300 tahun macam tu, mereka kembali diserang kuncu-kuncu Helga hingga berjaya menyebabkan Helga bebas.. Rupanya konspirasi nya lebih besar bukan setakat membebaskan helga sebaliknya ada satu lagi kuasa kegelapan yang cuba melepaskan diri.. Ending dia macam akan ada sambungan.. Tapi tak pastilah ada k tak.. Filem ini tahun 2019, sekarang dah 2021.. Tak nampak bayang lagi sambungannya..

Movie: Mystified
Also Known As: Sanggres of Manila
Director: Mark A. Reyes
Genres: Friendship, Fantasy, Supernatural
Country: Philippines
Release Date: Mar 29, 2019
Duration: 1 hr. 26 min.
Four witches Althea, Kathalina, Helena and Adela find themselves in a new world trying to fit in - a world where no one believes in magic anymore. How can this Coven of 4 defend the modern world from evil forces when their supernatural being and powers have been reduced to near extinction? Starring: Iza Calzado, Karylle, Diana Zubiri, and Sunshine Dizon - the original ensemble cast of "Encantadia"

7 comments:

  1. Musim pandemik ni segala sambungan drama atau filem macam tertangguh je

    ReplyDelete
  2. last time layan movie/drama dr filipina masa sekolah rendah... tengok cerita pasal duyung, tak ingt dh tajuk apa

    ReplyDelete
  3. dah lama xtengok cite filipina, pelakon semua pun dah tak kenal..hehe

    ReplyDelete
  4. ini bersambung ke kak sha. if sambung lambeeetttt sikit la nak tengoknya.

    ReplyDelete
  5. Cite magic mama suka sha.. boleh la kalau boring nanti

    ReplyDelete
  6. Jarang nampak filem fantasy Philipine. Ending tergantung mesti ada sambungan tu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »