Sunday, February 7, 2021

Makanan | Pepes (Otak-Otak Ayam)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha baru tahu kalau otak-otak ayam dipanggil pepes.. Ingatkan ikan je rupanya ayam pun dijadikan otak-otak.. Menarik rasanya.. Sedikit pedas tapi sedap diratah macam tu saja atau dijadikan lauk.. Buat kudapan sambil membaca pun layan juga nie.. Nak masak pun mudah.. Boleh guna air fryer, oven, microwave atau dibakar atas dapur.. Ikut mana yang senanglah.. Sha masuk dalam oven je.. hehehe..

50pcs ini RM35

Ini rupanya sebelum dimasak..

Setelah dibakar.. Sedap.. Macam makan otak-otak ikan cuma rasa ayam.. Faham kot eh.. hahaha..

10 comments:

  1. first time rasa tahun lepas adik beli, memang sedap betul pepes nih..makan jadi ketagih hehe

    ReplyDelete
  2. Pepes ni bahasa Jawa kot? Masa kecik-kecik dulu selalu dengar maka sebut pepes ikan, kadang-kadang pais ikan.

    ReplyDelete
  3. Tak pernah lagi cuba otak-otak ayam/pepes ni. Biasanya jumpa otak-otak ikan je.

    ReplyDelete
  4. Saya pernah rasa pepes ni di Ayer Hitam Johor. memang sedap betul :)

    ReplyDelete
  5. eh betul la kak sha, atie pun igt ikan jeee.. rupanya ayam pun ada

    ReplyDelete
  6. tak pernah dengar pun pepes. tak minat sgt otak-otak ni..

    ReplyDelete
  7. Uishh sedap ni! Akak suka pepes berbanding otak-otak. Hari tu sebelum PKP balik, sempat belajar buat pepes dari orang kampung. Tapi, malas tu memberat pulak. Sampai ke sudah akak mampu pandang je resepi.

    ReplyDelete
  8. Favourite ammi pepes ni. Tapi kalau nak beli tu mcm alahai...RM1.20 sebijik kat KL ni. Dah le beso duit 50sen je

    ReplyDelete
  9. Sedap pepes ni. Sedap dari otak2. MIL ada bagi last month. Pedas pula tu. Memang suka sangat la!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »