Sunday, February 28, 2021

Drama Thailand | The Stranded (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Stress.. Bersambung pula.. Geram je tengok watak Anan tu.. Tak layak jadi ketua tapi berlagak macam bagus.. Misteri betul watak Kraam tu.. Drama ini memang buat Sha huru hara betul, dengan kebanyakkan waktunya warna gelap.. Bila Arisa masuk hutan dan hilang 2 minggu tapi Arisa cakap dia baru 2 hari dalam hutan, dah rasa dah vibes pelik.. Paling pelik bila muncul Professor Lin tu dan kemudian Arisa, Nat dengan Gun jumpa pula seorang lagi Professor Lin dekat dalam gua.. Tak ke pelik tu.. Belum lagi masa silam Kraam yang buat dia terselamat dari lemas.. Ending lah paling menyakitkan hati bila Kraam masuk dalam gua, terjun dalam air, terperangkap, lemas tapi lepas tu tak lemas dan keluar dari gua ke tempat lain.. Jumpa pula Joey yang patutnya dah mati.. Drama ini memang rumit betul.. Tapi vibes misteri dia best.. Kenapa agaknya pulau tu dilanda tsunami dan Kraam sebagai fokus dia..

Drama: The Stranded
Also Known As: Nada ao Redor
Screenwriter & Director: Jim Sopon Sukdapisit
Genres: Suspense, Thriller, Mystery, Drama, Supernatural
Country: Thailand
Episodes: 7
Aired: Nov 15, 2019
Aired On: Friday
Original Network: GMM One, Netflix,
Duration: 45 min.
When a tsunami strands dozens of teens on an island at their private school, they soon realize no rescuers are coming and they must save themselves. 
(Source: Netflix)

5 comments:

  1. hahaha atie mmg tak paham tgk cita ni, tgk sebab nak tgk Krit dan jack tu jer...
    sedihnya part jack minat krit bunuh dia :( sedihhhhhh

    ReplyDelete
  2. Tengok tajuk macam dapat agak banyak vibes misteri. cerita macam ni memang menarik. banyak yang jadi tanda tanya ye. Hihi biasalah bab kadang tak logik tu :)

    ReplyDelete
  3. Okay nnti nak cuba tengok di NETFLIX. hehe

    ReplyDelete
  4. aaaa baca sinopsis pun dah pening dengan fiksyen dia. Kena fokus betul2 ni kalau nak tengok

    ReplyDelete
  5. story bercampur2 lah bikin penonton pening kalau tgk cerita mcm ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »