Saturday, February 20, 2021

Komik | Kembara Bawang oleh Syila Olala

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama tak jengah PNM e-Reader, tak sangka banyak buku baru untuk dibaca.. 

Komik Kembara Bawang ini memaparkan Bawang sebagai heronya.. Nak panggil ulas ke ek.. Hahaha.. 3 ketul bawang yang comel telah diminta mencari buah putat untuk dijadikan ubat.. Malangnya mereka ditimpa kemalangan dan menemui ikan-ikan sungai yang mati dalam keadaan pelik serta batu meteor yang jatuh ke bumi.. Dan cerita bersambung.. hehehe.. Komik bersiri lah pula..

Sha baca dan selesai pada 18.02.2021..

Sha baca menggunakan aplikasi PNM e-Reader..
Published 2020 by Studio Kembara Sdn Bhd

9 comments:

  1. sekarang bawang pun dah boleh jadi bahan cerita.comel je dgr

    ReplyDelete
  2. alahaiii comelnyaaa! unik betul

    ReplyDelete
  3. alahai comel je kembara bawang ni

    ReplyDelete
  4. Bawang jenis apa yang mengembara tu Sha... bawang putih ke bawang merah?

    ReplyDelete
  5. Ahhh cutenyaa:) nanti ika nak pinjam jugak la hahaha geram nengok.

    ReplyDelete
  6. Alolo mmg comel la 3 ketul bawng

    ReplyDelete
  7. Comelnya menggunakan watak figura bawang

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »