Monday, September 13, 2021

Book Giveaway #1stYearwithShopee by farihajafri.com

Assalamualaikum..
Hye semua..

Giveaway buku wei.. Rugi kalau tak joint.. Tambah baru je lepas baca perkongsian seorang blogger ini mengenai mereka yang suka membaca risiko penyakit nyanyuk tu akan kurang.. Maka jomlah joint giveaway ini dan menang hadiah buku.. Book Giveaway #1stYearwithShopee by farihajafri.com.. 


Ceritakan sikit tentang 2 buah buku terbaik yang pernah anda baca.
Nak pilih dua buku terbaik ini yang susah sebenarnya.. hehehe.. Sebab pada Sha, semua buku tu memang best dan ohsem.. Jom tengok buku apa yang Sha pilih..

1. Projek Seram Hotel oleh Ninie Othman, Naim Tamdjis, Eqbal Mohaydeen & Aziah Zainal..
Sha pilih buku ini sebab inilah permulaan cinta Sha kepada novel Melayu dan penulis Malaysia.. Sebelum baca novel ini Sha memang tak berapa gemarkan novel Melayu kecuali Ramlee Awang Murshid tapi lepas baca novel ini Sha memang gilakan novel-novel Melayu.. Barulah mata Sha terbuka rupanya penulis Malaysia pun hebat hebat belaka dalam menulis cerita seram, thriller, fantasi dan cinta.. Kerana novel ini juga, Naim Tamdjis tu menjadi antara penulis seram kesukaan Sha.. 
2. Impian Jalanan oleh Teme Abdullah
Buku kedua Sha pilih karya Teme Abdullah sebab isi buku ini dekat sangat dengan Sha.. Pada Sha apa yang dikongsikan oleh Teme dalam buku ini memang kena sangat-sangat dengan kehidupan manusia sekarang.. Manusia zaman sekarang lebih memilih untuk melihat apa apa sahaja kejayaan, kegembiraan yang dikongsikan di media sosial sebagai satu keberuntungan namun terlalu sedikit, sangat sedikit yang ingin cuba untuk menyelidiki kepayahan yang perlu dilalui sebelum kejayaan, kegembiraan itu dicapai..

Perkongsian Sha ini tidaklah melambangkan buku-buku lain tu tak best sebaliknya semua buku yang Sha baca tu ada keistimewaan yang tersendiru walaupun rate di Goodreads hanyalah dua atau satu bintang.. Ini sekadar memenuhi syarat pertandingan.. Percayalah.. Setiap buku itu ada perkongsian yang boleh dijadikan pengajaran sebenarnya.. Jadi, jomlah joint GA Book Giveaway #1stYearwithShopee by farihajafri.com ini.. Mana tahu rezeki anda, dah menang buku.. Jom.. Jom..

10 comments:

  1. Menarik hadiahnya tu. Harap ada rezeki KakSha dapat hadiahnya untuk bacaan baru. Aaaminn...

    ReplyDelete
  2. Buku pun macam filem jugak. Lain orang lain seleranya. Good luck Sha!

    ReplyDelete
  3. Dulu-dulu minat ahkak memang membaca novel tapi bila umur semakin meningkat ni banyak novel yang kureng minat nak baca kecuali bila buka je taknak stop hah memang susah nak cari buku macam tu lagi. Apa pun semuga berjaya. Nampak gayanya kena hidupkan minat membaca lah supaya tidak nyanyuk....adeiii

    ReplyDelete
  4. Thanks sudi join giveaway ni!
    Setakat ni tak pernah lagi baca buku2 Teme Abullah ni..boleh masuk list buku nak beli lepas ni.

    ReplyDelete
  5. Wahhh best ni. Semoga ada rezeki kaksha yaaa. Buku teringin lah nak satu buku teme nii

    ReplyDelete
  6. ha'ah perasan jugak kaksha selalu update pasal novel karya Naim Tamdjis tu. Good luck Kak sha :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »