Wednesday, September 8, 2021

Filem Korea | The Swordsman (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sakan pula rasanya menonton filem pasal lawan pedang ini.. kikiki.. 

Kisahnya Tae Yool yang hidup menyendiri di atas bukit bersama anaknya setelah gagal melaksanakan tugas sebagai pengawal peribadi raja.. Namun satu hari bila anak dia ajak turun ke kawasan pekan untuk mendapatkan ubat bagi memulihkan mata Tae Yool, masalah lain mula timbul.. Anaknya cuba dijadikan pengganti kepada keluarga kaya untuk dihantar ke China sebagai hamba, namun Tae Yool berjaya menjejak mereka dan pertarungan pun bermula.. 

Memang syoklah tengok babak lawan pedang Tae Yool ini sebab dia berlawan lebih pada mendengar bunyi bukan mata.. Pergh!! Kagum sekejap.. kikiki..

Movie: The Swordsman
Also Known As: geomgaek
Screenwriter & Director: Choi Jae Hoon
Genres: Action, Historical, Drama, Martial Arts
Country: South Korea
Release Date: Sep 23, 2020
Duration: 1 hr. 40 min.
Set during the chaotic period of the Ming-Qing dynasty transition, Tae Yul, the best swordsman in Joseon, lives in seclusion with his daughter Tae Ok in the mountains after failing to protect and preventing the downfall of Gwanghaegun of Joseon. As Tae Yul's eyesight begins to fail due to an old injury, Tae Ok seeks to find a treatment for him. When she is captured and taken away by the slave trader Gurutai, Tae Yul is forced to raise his sword again in order to save her. 

3 comments:

  1. Jang Hyuk apa jua watak memang dibawa dengan penuh emosi. Lakonan dia tak pernah mengecewakan. ;)

    ReplyDelete
  2. dah lama tak tengok stunt action guna pedang ni. Mesti berdebar kan

    ReplyDelete
  3. Saya tak boleh dengar bunyi lawan2 pedang tu. Ngiluuu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »