Wednesday, September 1, 2021

Filem Korea | The Cursed: Dead Man's Prey (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kalau dah pernah tengok drama The Cursed, korang kena tengok versi filem ini.. Cerita bersambung terus lepas kejadian dalam drama The Cursed cuma kali ini lagi ganas.. huhuhu.. So Jin menghilang lepas kejadian yang berlaku dalam drama manakala Jin Hee pula dah keluarkan buku tapi buku dia tak berapa laku sebab orang persoalkan kejadian yang dia tulis dalam buku tu.. Tambahan pula So Jin menghilang.. Dalam masa yang sama, tiba-tiba berlaku kejadian pembunuhan.. Masalah mula timbul bila pembunuhnya dah mati sebelum pembunuhan berlaku lagi.. Kejadian sebenar mula terbongkar bila seorang lelaki datang kepada Jin Hee dan meminta beberapa orang dari industri farmaseutikal memohon maaf terhadap kesalahan yang telah dilakukan.. Menggunakan manusia sebagai bahan uji kaji dadah dalam menghasilkan ubat hingga menyebabkan kematian.. Kemudian So Jin muncul disaat Jin Hee dalam bahaya dan So Jin membantu pihak polis untuk menyelesaikan kes tu..

Masa diorang buat kajian mengenai sumpahan yang digunakan pembunuh, siap sebut santet tu.. Menarik bila filem atau drama tu berkisarkan perkara paranormal.. Tapi ending dia macam akan ada sambungan je lagi.. Aduh.. Lama lagi lah tu baru keluar..

Movie: The Cursed: Dead Man's Prey
Also Known As: The Cursed: Again, The Cursed: Jaechaui, Method: Again, Bangbeob: Jaechaui, Bangbeob: Jaechaeui
Screenwriter: Yeon Sang Ho
Director: Kim Yong Wan
Genres: Thriller, Mystery, Horror, Fantasy, Supernatural
Country: South Korea
Release Date: Jul 28, 2021
Duration: 1 hr. 49 min.
A mysterious serial murder cases take place by jaechaui (dead bodies which have risen from the dead and able to talk). These bodies are manipulated by someone.
(Source: AsianWiki)

5 comments:

  1. bestnya storyline ceta ni.. dh lama sgt x layan movie ni.. rindu netflix

    ReplyDelete
  2. Ada sambungan drama pula ke filem pulak. Kena tengok drama dulu

    ReplyDelete
  3. haaaa, kena tengok ni! haritu tgk the cursed geram je ending main gantung... ni pun nak gantung jugak ke huhu

    ReplyDelete
  4. Fuhh cerita seram gini rasa macam lambat je cerita dia habis. Berdebar tengok. Kena tengok The cursed dululah baru tengok sekuel ni.

    ReplyDelete
  5. menarik👍👍👍sy nk tggu complete semualah baru hadap. kalau x nnt geram je kalau cite tergantung😆

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »