Thursday, September 16, 2021

Filem Melayu | Mencari Rahmat (2017)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hahaha.. Elok je sampai dekat bahagian segala rahsia terbongkar memang buat Sha gelak terbahak-bahak lah.. Hahaha.. Gigih lah si Razak mencipta adik bernama Rahmat semata-mata mahu lari dari kehidupan sebenarnya di Penang dan berkasih sayang dengan Rose.. Si Azman pula gigihlah menyamar sebagai Rahmat semata-mata nak menyiasat kehidupan Razak dan mengenali Ratna.. 

Aduhai.. Kenapa lah Rahmat yang menjadi mangsa.. Disebabkan Ratna dan Rose memang sukakan Rahmat, gigihlah pula Azman dan Razak nak menukarkan nama mereka kepada nama Rahmat.. Sekali tak sempat nak tukar nama, terbongkar satu cerita yang tak disangkakan.. Hadui lah.. Mengekek-ngekek Sha gelak..

Tapi filem ini tak sesuai untuk tontonan budak-budak sebab tak ada tapisan langsung apa yang disampaikan..

Mencari Rahmat
2017 ‧ Comedy ‧ 1h 30m
Director: Al Jafree Md Yusop
Cinematography: Madnor Kassim
Screenplay: Al Jafree Md Yusop
Music composed by: Pacai
Two bachelor friends, Razak and Azman take on double lives to court the attentions of the desirable Roselina and Ratna . But the gallants must then face with the uproarious consequences of their ruse and the fearsome Datin Azizah.

5 comments:

  1. xpernah tgk lagi. dari 2015 mmg jarang da tgk wayang mlyu. tpi klau best mmg akan tgk heheh

    ReplyDelete
  2. Pelakon semua best-best. Banyak kali dengar pasa filem ni tapi tak pernah dapat tengok. Sha tonton di mana?

    ReplyDelete
  3. Kalau cerita Namron yang tak keluar dkt tv jarang nak ditapis hahahha main sebut saja bahasa yang ada kikiki tapi saya minta Tok Ayah ni! Best dia berlakon. nampak real

    ReplyDelete
  4. Tengok barisan pelakon dapat agak cerita ni best dan kelakar.

    ReplyDelete
  5. crack jugak ea sinopsis dia. Okay nanti nak tengok

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »