Saturday, September 18, 2021

Filem US | A Quiet Place Part II (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Terus maraton filem kedua.. Filem ini lagi buat jantung berdegup pantas.. kikiki.. Bersambung dari filem sebelum ini, keluarga Abbott kena meneruskan kehidupan mereka dengan berhijrah dari rumah lama mereka.. Semasa mencari penempatan baru tanpa sengaja mereka terbising dan Marcus yang terkena jerat telah menjerit.. Namun Regan dan Evelyn berjaya membunuh alien tersebut.. Semasa masuk ke dalam bangunan tinggal tu, mereka terjumpa dengan Emmett kenalan lama keluarga tersebut.. Emmett membawa mereka ke tempat persembunyian beliau di bawah tanah, dan bertegas untuk mereka pergi dari situ esoknya.. Regan berjaya menemukan cara untuk melawan alien tersebut tapi dia perlu ke sebuah pulau yang mempunyai menara radio untuk sebarkan frikuensi tersebut.. Debaran sungguh bila tengok macam mana Regan dan Emmett terpaksa berdepan dengan alien tu dan dalam masa yang sama Evelyn kena selamatkan anak diayang terperangkap.. Pergh!!

A Quiet Place Part II
2021 ‧ Horror/Thriller ‧ 1h 40m
Following the deadly events at home, the Abbott family must now face the terrors of the outside world as they continue their fight for survival in silence. Forced to venture into the unknown, they quickly realize that the creatures that hunt by sound are not the only threats that lurk beyond the sand path.

4 comments:

  1. haritu masa lepak rumah kakak shida, sempat tgh sekejap je xdan habis husben ajak balik hahaa..potong betul ^_^

    ReplyDelete
  2. patutlah alien tu tak suka ada bunyi, dia sensitif dengan bunyi. Nak hapuskan pun kena guna frekuensi tinggi.

    ReplyDelete
  3. tengok yang part 1 pun dah debar, part 2 ni mesti lagi menarik

    ReplyDelete
  4. Mendebarkan bila marcus tinggal dengan adik dia tu. Dahlah terkunci, bekalan oksigen pun nak habis dah. Sangat sangat mendebarkan. Best tengok.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »