Friday, September 17, 2021

Filem Jepun | I Am a Hero (2015)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem mengenai seorang lelaki yang tanpa sengaja menjadi seorang hero walaupun sebenarnya beliau seorang penakut.. hahaha.. Hideo tanpa sengaja berada dalam keadaan dimana manusia mula bertukar menjadi zombie.. Semasa cuba menyelamatkan diri menggunakan teksi Hideo berkenalan dengan Hiromi.. Bila teksi yang mereka naiki kemalangan Hideo dan Hiromi jalan kaki untuk pergi ke Fuji.. Semasa dalam perjalanan, Hideo perasan kesan gigitan di leher Hiromi dan maklumkan Hiromi.. Rupanya Hiromi kena gigi dengan baby zombie.. Oleh kerana Hideo tak sampai hati nak bunuh Hiromi, mereka berpisah.. Tapi Hiromi datang selamatkan Hideo bila Hideo diserang zombie.. Rupanya Hiromi dah bertukar menjadi separuh zombie dan separuh manusia.. Hideo dan Hiromi bukan sahaja perlu berdepan dengan zombie tetapi manusia yang gila dan pentingkan diri juga..

Movie: I Am a Hero
Screenwriter: Nogi Akiko
Director: Sato Shinsuke
Genres: Action, Thriller, Horror, Zombies
Country: Japan
Release Date: Apr 23, 2016
Duration: 2 hr. 6 min.
A mysterious virus suddenly spreads throughout Japan causing widespread panic. People infected with the virus are called ZQN. The ZQN attack people with superhuman strength and their victims also become ZQN. Hideo Suzuki happens to meet a female high school student, Hiromi Hayakari. They run away from the city together, but Hiromi has been already bitten by a baby ZQN. The baby ZQN that bit her did not have teeth and Hiromi is in half state of ZQN. They then meet Nurse Yabu at a shelter. Yabu hopes she can draw an antibody from Hiromi. (Source: AsianWiki)
~ Adapted from the manga series "I Am a Hero" (アイアムアヒーロー) by Hanazawa Kengo ~



4 comments:

  1. hahaha alaaa kelakar lah ada baby zombie. Selalu nampak adults je jadi zombie

    ReplyDelete
  2. mcm best! tgk kat mana tapi?

    https://www.thegreylinesbetween.com/

    ReplyDelete
  3. Menarik juga cerita ni. Nak kena lawan manusia pentingkan diri lagi kan, zombie lagi.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »