Monday, September 27, 2021

Drama Korea | Squid Game (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kalau tengok ending, macam ada sambungan lagi.. Jalan cerita dah menarik tapi tak sesuai tengok dengan anak-anak.. Ganas sangat dan ada babak lucah..

Permainan yang sangat mengujakan bila boleh menang berbilion-bilion hanya dengan bermain 6 permainan.. Namun bila permainan pertama bermula, masing-masing cuak sebab yang kalah dibunuh terus.. Mulalah nak tarik diri dan tak nak bermain.. Walhal syarat dah diterangkan awal-awal cuma tak dibagi tahu akan mati je.. Takkan lah nak bagi macam tu je duit yang banyak tu kan.. Namun tu lah watak utama memang bernasib baik je.. Sampai permainan terakhir tapi duit yang dapat tu tak boleh menghilangkan perasaan bersalah melihat kematian.. Memang ohsem.. Cuma penamat untuk polis yang menyiasat tu macam kurang menarik.. 

Drama: Squid Game
Also Known As: The Squid Game, Cuttlefish Game, Squid Games, Round Six, Ojingeo Geim, Round 6
Screenwriter & Director: Hwang Dong Hyuk
Genres: Action, Thriller, Mystery, Drama
Country: South Korea
Episodes: 9
Aired: Sep 17, 2021
Aired On: Friday
Original Network: Netflix
Duration: 60 min.
After a failed business venture, the debt-ridden chauffeur Seong Gi Hun lives his life gambling away the money he mooches off his elderly mother while failing to provide for her and his estranged daughter. When his life finally hits rock bottom, he receives an irresistible offer promising him a ₩45.6 billion prize in exchange for winning traditional Korean children's games against 455 other players, among them his childhood friend Cho Sang Woo. Commencing the games, the participants soon learn of the deadly consequences that come with losing.
(Source: MyDramaList)

9 comments:

  1. sana-sini orang bercakap tentang squid game ni

    ReplyDelete
  2. kan.. polis tu jtoh dlm air cam gitu je..
    nt season 2 muncul blk kot polis tu.. haha

    ReplyDelete
  3. Drama viral ni..shida pun belum tengok lg sha..

    ReplyDelete
  4. Best jugak cerita ni. Cuba endingnya macam tak berapa sangat. Memang ada babak yang tak semenggah sikit. Rasanya macam tak sesuai untuk tontonan kanak-kanak sebab ada unsur-unsur 18sx.

    ReplyDelete
  5. 9 episod je yek, lum terbuka hati nak layan lagi walaupun dah ramai yang share di tiktok hehehhe

    ReplyDelete
  6. selalu watak utama memang nasib baik. mana boleh hero mati kan. hehe

    ReplyDelete
  7. cerita ni dah ada dalam playlist tapi tak jugak kesempatan nak menonton

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »