Saturday, July 24, 2021

Filem China/United States | Wish Dragon (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tonton filem ini sebab Imani suka.. hehehe.. Bila cuti je memang dia minta nak tonton animasi.. Bila dah buka dengan mak sekalilah menonton.. Kisah seorang raja yang ditukarkan kepada wish dragon.. Wish dragon ini kena tunaikan 3 permintaan dari 10 orang pemilik teko ajaib yang mengurung beliau sebelum rohnya dibenarkan ke syurga.. Namun bila wish dragon ini bertemu dengan Din, baru dia faham kenapa dia perlu menjadi wish dragon.. Hayat wish dragon ini semasa dia manusia adalah seorang yang sangat tamakkan kuasa.. Hinggakan dia mati tanpa seorang pun di sisi.. Bila kenal dengan Din ini baru dia faham erti hidup dan kebahagiaan..

Wish Dragon
2021 ‧ Comedy/Fantasy ‧ 1h 38m
Determined teen Din is longing to reconnect with his childhood best friend when he meets a wish-granting dragon that shows him the magic of possibilities.

7 comments:

  1. Dah tgk, mmg best! Ulang2 jgklah tgknya, hihi..

    ReplyDelete
  2. kiut je. Ada nampak kat netflix tp belom tengok lagi.

    ReplyDelete
  3. Ada tengok trailer dia. Macam best. jalan cerita macam cliche tapi tetap menarik juga untuk ditonton. Animasi serba pink :)

    ReplyDelete
  4. Dah lama x tengok animation! Rindunyaaaa

    ReplyDelete
  5. Ramai kata best. Nak tengok jugaklah nanti

    ReplyDelete
  6. ada nampak iklan dia dekat youtube. Nak tengok lah nanti

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »