Monday, July 26, 2021

ebook | Dongeng Yang Sempurna oleh Ayumi Syafiqah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kisah mengenai Azy Rania yang menarik.. Azy dilahirkan berbeza dari kakaknya Maiya, malah turut dilayan berbeza.. Azy dibenci mama dan kakaknya namun itu bukanlah alasan untuk dia mengalah atau bersedih.. Sebaliknya Azy gigih meneruskna hidup dengan belajat dan berkerja separuh masa.. Namun pertemuan Azy dengan Farish mendatangkan satu rasa dalam hati Azy.. Tanpa disedari cinta mula berputik sedangkan Farish kekasih kakaknya Maiya.. Cinta Azy berbalas malah Azy akhirnya berkahwin dengan Farish kerana rahsia yang dibongkarkan mama Farish.. Tapi akibatnya Azy dibuang ayahnya.. Masalah tak berhenti disitu bila Maiya disahkan mengidap kanser tahap 4.. Tiba-tiba Azy membuat keputusan utuk bercerai dengan Farish dan meminta Farish berkahwin dengan Maiya.. Farish ikutkan kehendak Azy, maka terjatuhlah talak..

Penulis berjaya mencipta watak heroin yang sangat tabah, cekal dan juga tak mengalah.. Namun bila Azy minta cerai dan suruh Farish kahwin dengan Maiya terus rasa macam nak ketuk kepala Azy.. Ingat perkahwinan tu main-main agaknya.. Kalau nak berkorban pun agak-agaklah.. Ini je satu perkara yang Sha tak boleh terima.. hehehe.. Lain tu memang bestlah novel ini

Sha baca dan selesai pada 25.07.2021..

Sha baca dan selesai pada 25.07.2021..
Published August 2016 by Anaasa Publication

2 comments:

  1. Azy punnn..berkorban tak fikir panjang. Sedangkan kakak dia benci dia kot kan..atas dasar family itulah pengorbanan dia.

    ReplyDelete
  2. hahaha part cerai pastu mengalah tu memang dah kena tanam dalam drama dengan novel melayu sampai sekarang kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »