Tuesday, July 20, 2021

ebook | Brains: A Zombie Memoir by Robin Becker

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama tak membaca novel BI.. Tajuk dan sinopsis novel ini nampak menarik, Sha pun layanlah.. Hahaha.. Novel ini mengisahkan tentang zombie bernama Jack Barnes yang boleh menulis walaupun dah jadi zombie.. Zombie Jack ini nak pergi cari manusia yang mula-mula mencetuskan virus zombie ini bersama tenteranya.. Zombie Jack ini dia bentuk tentera dengan mengumpulkan zombie lain yang mempunyai kemahiran luar biasa macam dia.. Zombie lain yang ada kemahiran walaupun dah bertukar jadi zombie ialah Annie si penembak tepat , Ros yang boleh bercakap, Guts yang boleh berlari laju dan Joan yang boleh merawat.. Malah Zombie Jack ini berjaya menzombiekan perempuan mengandung dan perempuan tu berjaya melahirkan baby zombie.. Tujuan zombie Jack ini adalah untuk membawa ideologi supaya boleh hidup bersama dengan manusia.. Hahaha.. Boleh bayangkan tak zombie dengan manusia hidup sekali.. Memang taklah kecuali lah kalau zombie ni tak makan manusia lain.. Diet tu kena ubah dulu barulah boleh hidup sekalikan.. hahaha..

Sha baca pada 17.07.2021 dan selesai pada 20.07.2021..

Sha pinjam dan baca menggunakan aplikasi PNM e-Reader..
Published May 25th 2010 by Harper Voyager (first published May 18th 2010)

4 comments:

  1. masing masing ada superpower. Haa memang tak dapat bayangkan lah zombie hidup dengan manusia.

    ReplyDelete
  2. macam comel je buku ni... zombie yg ada kemahiran hahhaa

    ReplyDelete
  3. hahahaha dia nak hidup dengan zombie kenapa pulakkkk. Zombie sekarang dah lari jauh dengan konsep zombie

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »