Sunday, July 18, 2021

Filem Melayu | Masuk Jawi (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Mulanya Sha tengok sebab nampak gambar Ropie dekat poster tu.. Ingatkan watak utama rupanya hanya keluar di hujung cerita.. Watak utama dia 3 orang budak lelaki iaitu Tat, Ery dan Shamim.. Mereka bertiga ini nak disunatkan, maka berlakulah bermacam-macam peristiwa untuk menyampaikan ke hari mereka akan disunatkan.. Ragam mak ayah, ragam anak-anak dan ragam atuk yang nak buat kenduri besar-besaran meraikan cucu nak sunat.. hehehe.. Okay je layan santai hujung minggu.. Tak yah stress-stress gitu.. Cuma poster tulah mengelirukan.. hehehe..

JUDUL : MASUK JAWI
TARIKH TAYANGAN : 17 Jun 2021
PENGARAH : Che Mie
PRODUKSI : Wandet Film Production 
PELAKON : Ropie, Zainol Ismail, Fendi Seman, Zul Ghani, Amirul Rahman, Muhammad Daffie, Muhammad Haziman, Cik Hawa Fasha, Fiesha Sha, Nur Hanim, Anne Adorra, S Azali

SINOPSIS MASUK JAWI
Mengisahkan ragam tiga sahabat iaitu Tat, Ery dan Shamim yang sudah empat kali melarikan diri daripada berkhatan.
Pelbagai helah yang telah dilakukan oleh tiga sekawan ini semata-mata untuk melarikan diri daripada berkhatan dengan pelbagai ragam sehingga menyebabkan huru hara dalam kalangan penduduk kampung.

4 comments:

  1. Mungkin ropie tu letak untuk attract penonton. Awal ye cerita masuk jawi ni. selalu masa musim cuti sekolah baru ada crita macam ni hehe

    ReplyDelete
  2. Lahhh..ingatkan Ropie tu watak utama dia. Alahaii..baca review cerita ni kelakar tapi ada scene yang kurang sesuai untuk anak anak. Ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun baca review cakap benda sama. Ada lawak double meaning. Huhu

      Delete
    2. mujur masa tengok filem ini hari tu tengok sorang-sorang.. Memang ada babak tak sepatutnya.. huhuhu

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »