Saturday, July 24, 2021

ebook | Puaka Dobi Layan Diri oleh Siti Solehah, Mus Nasmian, Khairul Ahmad

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku terbaru dari Koleksi Siri Cerita Hantu.. Kali ini membawakan tema dobi layan diri dengan 3 orang penulis..

Penunggu Baju - Siti Solehah
Mengisahkan tentang baju yang berdarah cuba dibersihkan di kedai dobi.. Malangnya gangguan pula yang timbul.. Pemilik dobi terkurung tanpa sengaja di kedai dobi dan mula diganggu.. Puaka tu cuba mengambil kesempatan dengan adanya baju berdarah.. Rupanya tanpa disedari ada kisah tersembunyi mengenai baju dan juga tapak kedai dobi.. Dua kisah berlainan namun berada di tempat yang sama..

Dobi Dosa - Mus Nasmian
Dobi tu menjadi tempat berlakunya pembunuhan dan juga aktiviti yang tak sepatutnya di bahagian atas.. Faizal berada di tempat yang salah pada waktu yang salah.. Kehadirannya disitu membongkar sebuah kisah tragis.. Namun ceritanya sedikit tergantung..

Ah Soh - Khairul Ahmad
Kisah pembunuhan yang disembunyikan didalam mesin dobi.. Malangnya yang diganggu tak berjaya menyelesaikan misteri gangguan.. Sebaliknya penulis menerangkan dihujung cerita.. Nice..

Sha baca pada 23.07.2021 dan selesai pada 24.07.2021..

Sha pinjam dan baca menggunakan aplikasi PNM e-Reader..
Published June 2019 by Penerbit X

4 comments:

  1. seram nak gi dobi layan diri lepas ni haha

    ReplyDelete
  2. Kisah 1 tu macam ada pernah dengar juga tapi terjadi pada baju bundle.

    ReplyDelete
  3. Zaman duk u je rajin pi dobi layan diri ni.. nasiblah tak pernah dengar cerita seram dekat dobi dulu.. kalau tak memang lah rela memberus baju huhu

    ReplyDelete
  4. fuhhhh dobi pun ada kisah pembunuhan. Kreatif!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »