Wednesday, July 21, 2021

Filem China | New Gods: Nezha Reborn (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Layan filem animasi dengan anak-anak jelah sepanjang kuarantin ini.. hehehe.. Nak masak-masak, apa pun tak beli.. Tak sangka nak kuarantin kan.. Jadinya tak adalah menu raya semalam.. Memang raya dalam keadaan yang syahdu sangat.. Alhamdulillah masih bersama keluarga..

Filem animasi ini memang sangat cantik.. Puaslah layan.. Cerita dia pun sempoi je.. Li Yunxiang ini kelahiran semula Nezha tapi dia tak tahu pun.. Kuasa Nezha tu mula keluar bila Li Yunxiang ini dikacau anak Dragon King.. Tapi tak keluar sepenuhnya.. Bila makin banyak serangan, Li Yunxiang belajar kawal kuasa dia dengan pakai armour.. Tambahan pula bila semua makhluk yang serang dia cakap Nezha tu nakal dan pentingkan diri.. Bukan senang untuk Li Yunxiang bergabung dengan Nezha sebab Li Yunxiang ini nak gunakan kuasa dia untuk kebaikan.. Tapi ending dia memang ohsemlah.. Cuma tu lah filem ini akan bersambung tahun depan dengan kemunculan hero lain.. Hujung cerita ada dua end credit.. Ohsem..

New Gods: Nezha Reborn
2021 ‧ Action/Animation ‧ 1h 57m
While living as an ordinary deliveryman and motor racing fan, Nezha encounters old nemeses and must rediscover his powers as a Chinese deity to protect his loved ones.

4 comments:

  1. tak pernah terfikir ada animasi china.

    ReplyDelete
  2. layan anak anak je la cuti ni

    ReplyDelete
  3. Suka tengok animasi yang graphic dia sangat awesome

    ReplyDelete
  4. tengok poster pun nampak animasi dia memang cantik. Puas hati lah layan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »